Sinema Bina tasarımı

Sinemaya nasıl başlanır

Seyirciler için bir sinemanın stili ve tasarımı, bir sinema ziyaretini unutulmaz bir deneyim haline getirme programı kadar önemli olabilir. Sinemanın çok özel tasarım gereksinimleri vardır ve bu hakların elde edilmesi izleyicilerin hoşuna gidecek bir tesis geliştirmenin önemli bir parçasıdır.

Sinema Bina tasarımı

Yeni bir yapı, dönüşüm veya basit bir yenileme hedefliyorsanız, bir mimarın hizmetlerine ihtiyacınız olacaktır. İdeal olarak, sinemalarda sicili olan bir firma seçeceksiniz. Bununla birlikte, İngiltere’de sadece bir avuç mimar sinema uzmanı olduğunu iddia edebilir ve yerel bir kişi istihdam etmek istiyorsanız, kendinizi bir generalist çalıştırırken bulabilirsiniz. Bu durumda, alanın amaca uygun olduğundan emin olmak için uzman teknik tavsiye almanız çok önemlidir. Görüş çizgileri ve ses performansı kritik öneme sahiptir, bu da projeksiyon kutusunun zemini, koltuk düzenini, tavanlarını ve diğer şeylerin yerini etkiler.

Başlangıçta bir ekip oluşturmaya çalışmalısınız ve bu ekibin kalitesi çok önemlidir. Kendinizin ve mimarınızın yanı sıra, İnşaat Tasarım ve Yönetim Yönetmeliklerine uymak için bir Planlama Süpervizörüne de ihtiyacınız olacaktır . Yasal olarak çalışmakla yükümlü olduğunuz danışmandır,Ayrıca, geliştirmenin büyüklüğüne ve karmaşıklığına bağlı olarak bir Yapısal Mühendis, bir Hizmet Mühendisi ve bir Miktar Sörveyörüne de ihtiyacınız olacaktır.

Özet, mimarınıza ne istediğinizi bildirmeniz gerekir. Sürecin başlangıcında harcanan zaman, sonunda on kat geri ödeyecektir.
Programın hedefleri
Alan, bina ve çevrenin tanımı. Bu, fiziksel anlamda bir açıklamadan daha fazlası olabilir. Bu, mahallenin sosyo-ekonomik bir dökümünü ve dışarıdaki havza alanını içerebilir.
Yönetimin temel yönleri
Binada barındırılacak kullanımların ve faaliyetlerin ayrıntılı bir açıklaması
Bu faaliyetlerin her biri için gereken alanın belirtilmesi ve bu alanların açıklaması
Bu alanlar arasındaki ilişkilerin tanımı
Bu alanların teknik performansı gereklidir – ses yalıtımı, aydınlatma, ısıtma, klima santrali
Seviye ve kullanım şekli. Kaç kişi, gündüz veya gece hangi saatte zirve zamanları, zirve sayıları?
Engelli erişimi için beklentiler. Piyango ve Engellilik Ayrımcılığı Yasası gibi Bina Yönetmeliklerinde de söylenecek bir şey var. Bunlar asgari şartlar olarak kabul edilmeli ve
Bütçe – gerekirse aşamalı; kaynaklar da ilgili olabilir. Bu öğe çok önemlidir – size verilen bazı rakamlara KDV’nin ekleneceğini unutmayın. Bütçeniz gerçekçi olmalıdır. Birçok yaratıcı fikir ekonomik olarak meyve verilebilirken, yine de bir Nissan Micra ile aynı para için Rolls Royce alamıyorsunuz.
Öncelikler – maliyetler bütçeyi aşarsa ne feda edebilirsiniz?

Savurgan sinema binasının en parlak zamanı genellikle muhteşem, süslü ve fantastik iç tasarımın evdeki oturma odalarından uzak bir ortam yarattığı 1930’lar ve 1940’lar olarak kabul edilir. Artık ev konforu ve ev eğlencesi standartları sinema katılımcıları için zorlu zorluklar sunuyor.

Sinema tasarımının kendisi hızla değişiyor. Sadece beş ya da on yıl önce inşa edilen sinemalar modası geçmiş sayılır ve bunları güncellemek için yenileme çalışmaları planlanmaktadır. Dünyadaki çağdaş izleyiciler çok yüksek konfor, yan tesisler ve teknik sunum standartları talep ediyorlar. Yeni sürüme geçemeyen yerel sinemalar, izleyiciler tarafından kısa sürede yetersiz kabul edilir.

Binanın kalitesi ve görünümü sinemanın pazarlanmasında önemli bir rol oynar. Sinemalar da dahil olmak üzere oldukça iyi tasarlanmış bir dizi sanat binası boş zaman destinasyonları haline geldi ve tahmin edilenden daha yüksek başarılara ulaştı.

Sinema için pazarlama planlarında öne çıkan özellikler şunlardır:

Toplam oturma alanı – engelsiz görüş idealdir. Eğimli (tırmıklı) bir oditoryuma kademeli (stadyum) oturma düzeni tercih edilir
Yüksek kaliteli oturma – koltuk tasarımı son yıllarda büyük değişiklikler geçirdi ve şunları içerebilir: yüksek arkalıklar, devrilme çubukları (menteşeler), ayarlanabilir kolçaklar, çift veya ‘aşk’ koltuklar, cömert bacak odası, çok duyusal koltuklar (titreşen koltuklar) ve ekrandaki eyleme geç) ve içecekler için bir yan masa veya tutucu
Erişim – yüksek standartta bir engelli erişimi gerekir
Büyük ekran – duvardan duvara ekranlar giderek yaygınlaşmaktadır, bu doğrudan ön sıradaki koltukların ve acil çıkışların konumunu etkiler
Kara kutu iç mekanları – auditoria iç mekanlarına tartışmalı bir yaklaşım, ancak genel dikkat dağınıklığı genel olarak kabul edilir
Klima – veya en azından kaliteli bir ısıtma ve soğutma sistemi
Projeksiyon – genellikle Dolby Digital veya DTS gibi dijital bir süreç temelinde, çok kanallı sesle tamamlanan odakta ve titreşimsiz projeksiyon
İmtiyazlı seçim – patlamış mısır, meşrubat ve sosisli sandviçten daha fazlası. Yerel bir kalite tedarikçisi, çok uluslu bir markaya tercih edilebilir. Kahve veya alkollü bir içecek de birçok sinemasever tarafından memnuniyetle karşılanmaktadır. Birçok yeni sinema kurgusu artık imtiyaz tekliflerine gösterim tesisleri kadar yatırım yapıyor – giderek imtiyazlar önemli bir gelir akışı sağlıyor.
Oditoryum sayısı
Hemen hemen tüm yeni sinemalar çoklu ekran tasarımlarıdır. Daha küçük topluluklarda bile, yeni tek ekranlı sinemalar nadirdir. Sebepleri kısmen ekonomik, kısmen programlamayla ilgilidir. Ekonomik gerekçe, birkaç farklı sinema seyircisinin ve birkaç filmin birkaç kategoriyi aşması gerçeğine dayanmaktadır. Belirli bir filmi izlemek potansiyel kitlenin bazı bölümlerine hitap edecek, ancak diğerlerine hitap etmeyecektir. İki veya daha fazla ekran, herhangi bir hafta içinde ulaşılabilecek farklı kitlelerin sayısını artırarak riski etkin bir şekilde yayar ve yıl için belirli bir gelir düzeyi sağlamaya yardımcı olur. Filmleri çıkış tarihinde gösteren sinemalar genellikle filmi korumak için ekran münhasırlığı sunmalıdır. Bu nedenle, ilk çalıştırma sinemalarında, birden fazla ekrana sahip farklı kitleler için daha fazla seçenek sunmak mümkündür.

Programlama gerekçesi, farklı film türlerini uygun oditoryum boyutuyla eşleştirmenin yanı sıra, daha büyük bir ekranda bir film başlatabilir ve daha sonra yeni bir sürümün yayınlanmasına izin verirken daha küçük bir auditoria’da ikinci bir hafta veya daha fazla oynatmaya devam etmeyi içerir. daha büyük ekran. Sinema ticareti giderek yeni çıkan filmler için açılış hafta sonu gişe odağı üzerinde yoğunlaşıyor ve sinemaların popüler yeni filmlere eşlik eden ilk katılım artışından yararlanabilmesi önemlidir.

Çok ekranlı sinemalar, bir film festivali veya çok çeşitli topluluk ve eğitim kullanımları gibi çok çeşitli programlar sunulduğunda ek avantajlar sağlar. İşletim maliyetleri açısından, iki veya üç ekranlı sinemaya sahip olmak arasında tek bir büyük sinemaya kıyasla büyük bir fark yoktur. Projeksiyon kutuları genellikle şu anda üretilmektedir, böylece bir kutu birden fazla ekrana hizmet verebilir. Sermaye maliyetleri de tasarıma bağlı olarak çok farklı olmayabilir.

Oturma kapasitesi ve alan gereksinimleri
Her bir oditoryum için gereken alan miktarı bir dizi faktöre bağlıdır, ancak aşağıdaki şekiller yaklaşık bir rehber sunmaktadır. Hesaplamalar, koltuk arkasından koltuk arkasına 1.10-1.20 metre ve 550 – 600mm koltuk genişliklerini kullanan modern bir tasarıma dayanmaktadır.

200 koltuk: 270m² / 2.900 ft2
150 koltuk: 190m² / 2.000 ft2
75 koltuk: 125 m² / 1.350 ft2
Ekran sayısı ve oditoryum kapasitesi, kitle potansiyeli tahminlerinden ve planlanan programlama aralığına, mevcut finansmana ve sitenin veya binanın özelliklerine ve boyutuna kadar birçok faktöre bağlıdır. Genelde en az 150 kişilik bir orta veya büyük oditoryum gereklidir. Daha tipik bir kapasite yaklaşık 200-230 koltuktur. Bu oditoryum hafta sonlarında en yoğun izleyicileri barındırabilmelidir – tam bir evden dönen insanlar geri dönmeyebilir.

En küçük ekran için ek oditoryumlar 70-100 koltuk büyüklüğüne kadar derecelendirilmelidir. Kapasitedeki değişiklik, filmlerin beklenen kitleleriyle eşleşen auditoria’ya yerleştirilmesine izin verir. Daha küçük kapasiteli auditoria Dijital sinemalar bölümünde belirtildiği gibi uygun olabilir . Şehirler alışılmadık veya lüks oturma alanlarına sahip küçük tekli gösterim odaları kazandıkça trendi yakalamaya başlayan birkaç yeni topluluk sineması var. Bununla birlikte, yeni bir tasarıma veya bir yenileme projesine dahil edilmeden önce, bu tür küçük oditoryumları işletme operasyonel ekonomisini dikkatlice incelemeniz tavsiye edilir.

Ses sorunları
Film her şeyden önce görsel bir ortam olmasına rağmen, düşük ses kalitesi en net görüntüleri bile mahvedecektir. Ses genellikle gözden kaçan bir alandır, ancak tıpkı iyi görüş hatlarına ihtiyacınız olduğu gibi, iyi ses hatlarına da ihtiyacınız vardır.

Belirgin konfor ve boyut hususlarının yanı sıra, auditoria’nın aşağıdakiler göz önünde bulundurularak tasarlanması zorunludur:

Harici ses yalıtımı (izlediğiniz filmin müziği üzerinde kaç kez trafik gürültüsü, tren veya bina işi duydunuz?)
Dahili ses yalıtımı – bu özellikle yüksek bir film müziğinin bitişik oditoryuma sızabileceği birden çok ekran için önemlidir
Hizmetler ve ekipman gürültü kontrolü – klima, asansörler, tuvaletler ve projeksiyon ekipmanı gibi seslerin kontrol edilmesi gerekir
Akustik – sinemalarda akustik tasarım, fizibilite aşamasından – yer, oditoryum planlaması vb. Son devreye almaya kadar dikkate alınmalıdır.
İkram ve bar tesisleri
Son yıllara kadar barlara ve kafelere odaklanan nispeten az sayıda sinema, ancak bu tesisler artık büyük multiplekslerden (binada birden fazla restorana sahip olabilir) küçük, yarı zamanlı yerel sinemalara kadar her şeye dahil edildi ve ayrılmaz bir parça olarak görülüyor. sinema iş.

Yemek servisi mekanınız için neler yapabilir
Sinemada yemek yemek, kiosk koşmaktan kahve ve patlamış mısır satmaya, lüks bir ortamda eksiksiz bir alakart menü sunmaya kadar her şey anlamına gelebilir. İkram operasyonu seçiminiz, büyük ölçüde izleyicileriniz, elinizdeki alan ve kuruluşunuzun finansı açısından ne elde etmeye çalıştığınıza bağlı olacaktır.

Sanat mekânlarındaki barlar ve restoranlar bazen yönetimi tarafından temel faaliyet olan sübvansiyonu sübvanse etmek için hızlı bir finansal geri dönüş yapma fırsatı olarak algılanır. Diğerleri, finansal getirinin ikincil bir husus olduğu ve ikram tesislerinin temel amacının, müşterilere genel mekan deneyimlerini artıracak bir hizmet olduğu görüşünü alabilir.

Bu hedefler birbirini dışlamaz ve ideal olarak, her ikisine de ulaşmayı hedeflersiniz. Bununla birlikte, uygulamada bu amaçlardan herhangi birine ulaşmak çok zor olabilir. Diğer tüm işletmeler gibi, catering işlemleri de ürün yaşam döngülerini deneyimlemektedir, bu da makul finansal getiriler için potansiyel mevcut olsa da, yüksek getiri sağlayan bir işlemin kurulması zaman alabilir.

Tipik olarak, yeni bir restoran ve / veya barın herhangi bir kâr getirmeye başlaması 2-3 yıl sürebilir. Restoranlar ve barlar moda ve moda ürünlerinin kaprislerine de giderek daha kısa ömürlüdür. Bugün ‘içinde’ olan yarın ‘dışarıda’ olabilir. Bu nedenle, bir kez kurulduktan sonra bile, catering işlemleri sık sık yenileme ve yeniden icat gerektirir. Orijinal konsepti tekrar düşünmeye ve yenilemek için para harcamaya başlamadan önce, muhtemelen yatırımınız için en fazla beş yıl alacaksınız.

Operasyonel olarak, catering işletmesi en zor işlerden biridir. Hem ham maddeler hem de nihai ürün son derece bozulabilir ve günlük fiyat dalgalanmalarına maruz kalabilir; talep gün, hafta, ay ve yıl ile güçlü mevsimsellik etkilerine tabidir. Üretim teknikleri son derece yetenekli olabilir ve iyi bir hizmet, mafsallı ve yetenekli insanlar gerektirir, ancak catering, dünyanın en kötü ücretli endüstrilerinden biridir ve çok yüksek bir istihdam cirosuna sahiptir. Her şeyden önce gıda, çevrenin en samimi ve en duygusal konuşmalarından biridir. Herkesin bir fikri vardır ve kesinlikle restoranda yemek yiyorsa bunu söyleme hakkına sahip olacaktır.

Bu nedenlerle ve diğer nedenlerle, birçok işletme, catering faaliyetlerini yürütmek için bir uzmanı taşeron olarak kullanmayı tercih eder. Bu düzenlemelerin avantajları ve dezavantajları Bölüm 11’de tartışılmaktadır . Tüm bunları söyledikten sonra, yemek ve bar tesisleri mekanınıza çeşitli şekillerde çok önemli bir katkıda bulunabilir:

Diğer mekanlardan farklılaşma
Barlar ve restoranlar mekanınızı rakiplerinizden farklı kılmak için bir başka fırsattır. Birçoğu, izleyicilere ‘ana etkinlik’ öncesinde, sırasında ve sonrasında bir tür ferahlık sunmanın neredeyse ticari bir zorunluluk olduğunu savunuyor. Çalışma tarzı, ambiyans, iyi yemek, bir dizi ilginç içecek, kitlelerinize sunulan genel ürün teklifine katkıda bulunabilir. Hoş bir ambiyansla birleşen mevcut yiyecek ve içecekler, kitlelerinizin mekanınızı rakiplerinizin yerine seçmesinin nedeni olacaktır.

Müşteri deneyimini geliştirme
Restoran ve bar olanakları sunmak, mekanınızda geçirdikleri süre boyunca kitlelerinizin genel deneyimini geliştirme potansiyeline sahiptir. Ayrıca deneyimi uzatacaktır. Ancak, bunun tersi de doğrudur. İyi bir sanat merkezi kötü yemek hizmetleriyle tamamen mahvolur. Bu nedenle, teklif edilenler üzerinde kontrol ve esnekliği korumak önemlidir. Yemek operasyonunuzu bir dış operatöre alt sözleşmeyle yapsanız bile, tesislerinizdeki restoran ve barların kuruluşunuzun bir parçası olduğu ve müşterileriniz için tatmin edici olmayan bir deneyimin size kötü yansıyacağı düşünülecektir.

Finansal katkı
Bar ve restoranlardan elde edilebilecek finansal getiri seviyeleri konusunda aşırı iyimserlik yaygındır. Gelir seviyeleri konum, rekabet, alan, fiyatlandırma, aktivite ve pazarlama seviyelerine bağlı olacaktır. Yeni bir ikram operasyonu için talep seviyelerini tahmin etmek oldukça zordur ve gelirlerin maksimize edilmesi yukarıdaki faktörlerin her birine verilen çok dikkatli bir şekilde dikkate alınacaktır. Yiyecek içecek işletmelerinden elde edilen net getiri seviyeleri, cironun% 10-15’inden fazla olmayacaktır. İkram operasyonları, yüksek seviyelerde sabit maliyetler (özellikle işgücü) ve değişken maliyet tarafında kontrol edilebilirlik eksikliği ile karakterizedir. Bu nedenle yüksek risklidirler ve büyük kayıpları sürdürmek için biraz kötü şans ve kötü yönetim ile zor değildir.

Engelliler için erişim
Bu bölüm birkaç temel konuyu kapsamakla birlikte, engelli kişilere en iyi erişimi nasıl sunacağınıza dair kapsamlı bir rehber için Arts Council England’ın ‘Engelli erişimi: Sanat için iyi bir uygulama kılavuzu’ adlı yayınına bakın . UKCA ayrıca özellikle sinema operatörleri için çok faydalı bir dizi kılavuz yayınlar .

Tam erişim neden gereklidir?
Devletler, toplumun tüm alanlarındaki fırsatların eşitlenmesi sürecinde erişilebilirliğin genel önemini kabul etmelidir. Herhangi bir engelli kişi için Devletler (a) fiziksel çevreyi erişilebilir kılmak için eylem programları başlatmalıdır; ve (b) bilgi ve iletişime erişim sağlamak için önlemler almak.

Avrupa Komisyonu
AB, BM standart kurallarını onaylar ve engellilerin Komisyonun tüm programlarına ve mekanizmalarına dahil edilmesini ve Birlik tarafından belirlenen standartlar hakkındaki tüm Direktiflerde dikkate alınmasını gerektirir. AB’nin tüm vatandaşları Avrupa Devletleri genelinde hareket ve çalışma özgürlüğü hakkına sahiptir ve bazı yerler çok eski olsa bile eğlence yerlerine eşit erişim beklemektedir. Avrupa’da 80 milyon engelli var.

2010 Özürlülük ve Ayrımcılık Yasası ve Eşitlik Yasası
1995 Özürlülük Ayrımcılığı Yasası, şimdi 2010 Eşitlik Yasası tarafından kuşatılmış ancak yine de konuyla ilgilidir, sinema gibi hizmet sağlayıcıların engelli kişilere karşı ayrımcılık yapmasını yasa dışı kılmaktadır. Her iki Yasa da hizmet sağlayıcıların erişimin önündeki fiziksel engellerin üstesinden gelmek için tesislerinin fiziksel özelliklerinde “makul ayarlamalar” yapmasını gerektirir. Geniş anlamda, personel alanları, gişeler ve projeksiyon odaları da dahil olmak üzere yeni veya yenilenmiş sinemalar, bir dizi engelli kişinin ayrımcılığa maruz kalmaması ve sinemaya kolay erişim sağlayabilmesi için inşa edilmelidir. Eşitlik Yasası 2010 benzer şekilde kuruluşların yaş, engel, cinsiyet, cinsel tercih, ırk, medeni hal, din veya inançlarına bakılmaksızın tüm müşterilere ve personele eşit muamele etmeleri için yasal yükümlülükler getirmektedir.

Ticari hususlar
Engelli izleyiciler büyük bir pazardır ve sinema operatörleri giderek daha rekabetçi hale gelen film sergisi ortamında izleyicileri hariç tutamazlar.

Birçok mekan, aşağıdakileri içeren en az tesisle donatılmıştır: engelli park yeri, uyarlanmış tuvalet, asansör, oditoryuma takılan bir işitme indüksiyon döngüsü ve gişede bir minicom. Artık İngiltere’de dijital olarak donatılmış tüm sinemalarda İngilizce altyazı ve sesli açıklama olanakları var.

Birleşik Krallık sinemalarında altyazılı gösterim sayısı, dijital teknolojinin benimsenmesi sonucunda önemli ölçüde artmıştır. Tüm sinemaların yarısından fazlasında düzenli olarak işitme veya sağır olan izleyiciler için haftada yaklaşık 1000 gösterim bulunuyor. Bunlar en popüler başlıkların gösterimi olma eğilimindedir. Yeni teknolojiler gösterimleri bu kitle için daha da erişilebilir hale getirebilir ve İngiltere katılımcıları şu anda ABD ve Avustralya’ya giderek orada kabul edilen sistemlerin giyilebilir gözlüklerde veya küçük koltuğa monte edilmiş ekranlarda altyazıların gösterilmesini de içermektedir.

Sınırlı hareketlilik kitlelerine çok dikkat edilmesine rağmen ve kesinlikle programınız dahilinde tekerlekli sandalye erişilebilir performansları için hazırlık yapmalısınız, işitme ve görme engelli kitlelerin yanı sıra otizm gibi duyusal veya öğrenme engelli konuklara genellikle daha az dikkat edilir. .

İşitmesi zor olan çok sayıda insan sinemaya katılır ve düzgün kurulmuş bir indüksiyon döngü sisteminden ve / veya kızılötesi tabanlı bir sistemden büyük ölçüde faydalanabilir. Kızılötesi sistemler ayrıca kör veya kısmen gören insanlar için sesli tarif edilen performanslar için de kullanılabilir.

Yorumlanan gösterimleri imzala
İşaretli bir gösterim, Sağır olan kişilere bir filme erişim imkanı sunacaktır. İngiliz İşaret Dili kendi başına bir dildir ve birçok Sağır kişi bunu ilk dil olarak ve İngilizce’yi ikinci dil olarak kullanır. Sağır olan insanlar, bu tesis teklif edilirse, çoğu zaman daha fazla seyahat etmeye istekli olurlar, ancak ara sıra hariç herhangi bir şey sunmak için çok pahalıya mal olurlar. Ayrıca, sağır ve sağır olan müşterileriniz için tercüman en iyi şekilde gören koltukları ayırmaya çalışın ve işaretli tercümeler programınızı bildirmek için yerel Sağır ve işitme zorluğu olan gruplarla iletişime geçin.

Altyazı
Daha önce de belirtildiği gibi, sağır olan çoğu insan için İngilizce ikinci dilidir, ancak ‘yumuşak’ başlık için yeni sistemlerle dijital projeksiyonun geniş çapta benimsenmesi ile büyük teknolojik gelişmeler olmuştur (filme değil, filmlere yansıtılan altyazılar) ‘yakılmış’). Şimdi festivaller ve etkinlik gösterimleri ile dijital projeksiyonlu bazı sinemalar tarafından yaygın olarak kabul edilen, işitme zorluğu olan insanlar için altyazı çok daha erişilebilir ve yaygın hale geldi.

Açıklanan Sesli Gösterimler
Sesli açıklama, bir filmin diyalogu arasındaki eylem hakkında bir yorum sunarak çalışır. Kör veya kısmen görülebilen kişilere, taramanın başlangıcında bir kulaklık verilir ve bilgi bir ses describer tarafından canlı olarak veya filmle senkronize edilmiş bir kayıttan aktarılır. Dijital sinemanın gelişiyle, filmler için sesli anlatım daha geniş bir yelpazede ve daha geniş bir yelpazede mevcut hale geldi. Açıklama tarafsızdır ve örneğin, insanların kıyafetlerinin rengi (görme bozukluğu olan birçok kişi hala renkleri ve şekilleri görebilir) gibi hususları vurgular. 3D sunumlar görme sorunları nedeniyle bazı insanlar için sorun yaratabilir, bu nedenle mümkünse filmin bazı 2D gösterimleri için düzenlemeler yapın. Rehber köpekler tüm sinemalarda hoş karşılanmalıdır.

Otizm Dostu Taramalar
Duyusal veya öğrenme güçlüğü çeken ve otizm spektrumundaki konuklar genellikle sinema ortamlarını zor bulabilirler. Çevrede yardımcı olabilecek değişiklikler şunları içerebilir:

Işıklar düşük seviyede tutulur
Daha düşük ses seviyeleri
Fragman veya reklam yok, sadece ana özellik
Artırılmış hareket ve gürültü seviyeleri için ödenek
Erişim sağlanması ile ilgili en önemli şeylerden biri danışmadır ve bu başlangıçtan itibaren olmalıdır. Yerel engellilik sanatları grubunuza başvurun ve ihtiyaçları hakkında bilgi alın. Bu, varsayımlarda bulunmanıza ve utanç verici hatalar yapmanıza engel olacaktır. Engellilik sanatları grupları, personeliniz için engellilik bilinci eğitimi verebilir. Erişim sorunlarına yardımcı olması için bir sakatlık danışma grubu oluşturmak isteyebilirsiniz. Mekanınızı engelli insanlara pazarlamak için, hangi uzmanlara ve yayınlara eriştiklerini bulmanız gerekecektir.

Tanıtım materyalleriniz, sözlü kelime, büyük harf veya çevrimiçi Word belgesi gibi ‘düz İngilizce’ (kolayca anlaşılır, karmaşık dil eksikliği ya da zor olan temel İngilizce) ile kolayca yakınlaştırılabilen ve yazılabilen bir dizi erişilebilir formatta bulunmalıdır. kelimeler).

2004 yılında uygulamaya konulan program, sinema ortamlarını ve engelli konuklarını sinema ortamlarının herkes tarafından erişilebilir olmasını sağlama konusunda destekliyor. Kart, engelleri nedeniyle yanlarında birilerine ihtiyaç duyan engelli konukların ücretsiz bilet alma hakkını garanti eder. Şema hakkında daha fazla ayrıntıyı burada bulabilirsiniz. Sinemalarda engelli konuklar için makul düzenlemeler yapmak yasal bir zorunluluktur ve sinema personeli bunu yapmak için her türlü çabayı göstermelidir.

Açıklayıcı bir şartname
İyi donanımlı 3 ekranlı bir sinema merkezi için açıklayıcı bir şartname aşağıdaki gibi olabilir (birleşik bir sinema ve sahne sanatları merkezi geliştirilirse, aşağıdaki yıldız işaretiyle gösterilen birçok tesis paylaşılabilir):

Gerekli tesisler
Sinema oturma kapasiteleri: 180-250, 100-140, 70-110 (toplam yaklaşık 400-500 koltuk hedefliyor)
Tüm ekranlar duvardan duvara ekranlar, dijital ve 35mm projeksiyon, ayarlanabilir ekran maskeleme ve çok kanallı yüksek kaliteli ses ile donatılmıştır
Yüksek sırtlı ve cömert bacaklı (1.0 – 1.2 metre arka arkaya, 550 veya 600mm koltuk genişliği) ile stadyum koltukları
Tekerlekli sandalye kullananlar için erişim, tuvaletler ve oturma yerleri
İşitme güçlüğü çeken kişilere yardımcı olmak için endüktif döngü ve kızılötesi sistem
Konferans ve iş sunumu kullanımları için küçük bir yükseltilmiş sahne alanına sahip en büyük auditoria. Bu oditoryum, sinema ve veri / bilgisayar kullanımına uygun kaliteli video projeksiyonuna sahip olmalıdır.
Gişeli fuaye, bilgi ekranları, satış noktası ve / veya mağaza *
Bar ve / veya kafe tesisleri *
Personel ofisleri *
Tüm bina için enerji tasarruflu tasarım *
Işıklı dış ekranlar ve poster alanları *
Arzu edilen tesisler
Bir dizi film projeksiyon formatı
İnternet / yeni medya / kamuya açık bilgi merkezi *
Gençlik alanı (örn. Meyve suyu barı, internet olanakları, oyun makineleri, müzik) *
Çocuk partileri veya diğer boş zaman ve iş amaçlı kullanımlar için esnek alan *
Toplantı / eğitim odası *
Bar / kafe veya koridorlar gibi kamusal alanlarda galeri kapasitesi *
Medya prodüksiyonu ve post prodüksiyon birimleri (bazıları izin verilebilir) *
Genel kullanım ve özellikle festivaller için film dökümü / mağazası
En az bir sinemada yorum / ses kontrol kabini
Diğer bina sorunları
Ortak alanlar ve satış noktaları
Yan tesisler – tuvaletler, gişe, satış kioskları, teşhir alanları vb. – hem tek ekranlı hem de çoklu ekran tasarımlarında benzerdir. Bu alanlar sinema ziyareti için atmosferi belirler ve bazı multiplekslerin lunapark yaklaşımından kanepeler ve bitkilerle rahat, neredeyse otel fuayesi yaklaşımına ve sıkı pazarlama eksikliğine kadar değişebilir. Pek çok sinema fuarı da, muhtemelen bir film izlemeyen insanlar tarafından sıkça ziyaret edilen canlı bir kafe veya restorana sahiptir. Sinemanın özellikle genç ve yaşlı olmak üzere bir dizi izleyici barındırması gerekiyorsa, her izleyicinin kendini rahat hissedebileceği farklı alanlar oluşturulmalıdır.

Dondurma, meşrubat ve şekerlemelerin imtiyaz satışları oldukça karlı (patlamış mısır% 10.000 kavramsal marj verir!) Ve sinema fuayesinin iyi bir perakende alanı veya tercihleri ​​karşılamak için çeşitli içecekler sunan yiyecek ve içecek teklifleri içermesi önemlidir. farklı kitlelerin. Bununla birlikte, yüksek imtiyaz fiyatlarının sinemaseverlerden eleştiri aldığını ve gelecekte marjların düşebileceğini belirtmek gerekir. Bir dizi bağımsız yerel sinema, yerel veya bağımsız tedarikçilerden ürün yelpazelerini içerir ve patlamış mısır bile artık esnaf aralıklarıyla yükselmiştir – yerel işletmeleri desteklemenin yanı sıra, bu ürünler yerel sinemayı ulusal çoklu zincirlerden ayırmaya yardımcı olabilir.

Ulaşım ve otopark
Bazı şehir merkezi sinemaları haricinde, sinemaseverlerin büyük çoğunluğu sinemaya araba ile geliyor. Şehir dışındaki çoğullardaki ücretsiz ve bol otoparkın popüler olduğu kanıtlanmıştır ve tersine, zayıf otoparklı sinemalar bazen eleştirilmektedir. Yeterli, güvenli ve yakındaki otopark, en başarılı sinemalar için temel bir gerekliliktir.

Hükümet politikaları ( sürekli olarak revize edilen ve yeni stratejiler getirilen çok sayıda Yerel Ulaşım Stratejisi ve politikası vardır), araba ile yapılan boş zaman yolculuklarının sayısını azaltmayı ve bunun yerine toplu taşımayı vurgulamayı amaçlamaktadır. Çoğu sinema için bu yerel otobüs hizmetleri anlamına gelir, ancak çoğu zaman bu hizmetler uygun bir akşam hizmeti veremez. Kırsal alanlarda otobüs hizmetlerinin maliyeti de sinemaya katılım için bir engel oluşturabilir. Düşük araç sahipliği seviyesine sahip bir alanda bir sinema planlanıyorsa, yerel otobüs hizmetlerinin kalitesi araştırılmalıdır.

Genişleme potansiyeli
Boş zaman eğilimleri hızla değişir ve sinema tasarımı da bir istisna değildir. Çok az kesinlik var ama bir tanesi bugün inşa edilen bir sinemanın 5-10 yıl içinde bazı yenileme ve belki de modifikasyondan kaynaklanacağı. Yeni sinema sitelerinin gelecekteki değişikliklere izin vermesi önemlidir.

Mevcut sinemaların karşılaştığı sorunların çoğu, genişleme potansiyeli eksikliğinden kaynaklanmaktadır.

Dijital sinema
Dijital sinema teknolojileri, filmlerin yapım, düzenleme, dağıtım ve projeksiyon şeklini değiştirdi.

Dijital olarak yansıtılan ana akım sinema filmlerinin ilk kamu gösterimlerinin dünya çapında seçilen sinemalarda gerçekleştiği 1999’dan bu yana, dijital devrim ivme kazanmaya devam etti .

İngiltere’de dijital projeksiyon artık norm haline geldi (ekranların% 98’i artık dijital) ve birçok film dağıtıcısı filmlerini yalnızca dijital biçimde yayınlıyor.

DCI (Dijital Sinema Girişimleri) onaylı dijital sinema formatı, profesyonel 35mm film projeksiyonunun yerini profesyonel film dağıtımı ve sergisinde kullanılan ana format olarak değiştirdi. Çoğu ticari sinema ve bağımsız, tüm ekranlarına dijital projeksiyon yükleyerek, dijitale geçiş yaptı.

Tek bir dijital projektör bile satın almanın ve kurmanın sermaye maliyeti, ticari sinema operatörleri tarafından gelecekte bir yatırım olarak görülmüştür, ancak ek fon kaynağı olmadan birçok bağımsız sinema için erişilemez durumdadır.

İngiltere Film Konseyi’nin Dijital Ekran Ağı (2006-2011), hem ticari hem de bağımsız sinemalarda İngiltere’de 230 dijital ekranın temelini oluşturan kamu tarafından finanse edilen bir müdahaledir. Dijitale geçiş aşamasını daha da ileriye taşımak için başka ulusal kamu sektörü finansmanı sunulmadı. Bununla birlikte, sektörde, özellikle de Sanal Baskı Ücreti etrafında yeni iş modelleri gelişti.

Sanal Baskı Ücreti (VPF) modeli, dijital ekipmanların finansmanını paylaşmak için bir mekanizma olarak geliştirilmiştir. Film süreç zincirinde, 35 mm’den dijital teknolojiye geçişin ana ekonomik faydalanıcıları film dağıtıcılarıdır. Dijital ile, baskı maliyetleri özellikle önemli ölçüde azalır, standart bir filmin sinemaya hazır bir kopyası, 35 mm’lik bir baskı için 500 £ – 2500 £ yerine 50 £ gibi düşük bir maliyete sahiptir. VPF modeli, dijital ekipmanların finansmanına distribütörlerden katkı sağlayarak bunu yansıtacak şekilde tasarlanmıştır. Sinema, distribütör ve bir ekipman tedarikçisi veya ‘entegratör’ arasında yapılan bir VPF anlaşması uyarınca, katılımcılar dijital ekipmanı tedarikçiden kiralar ve daha sonra distribütörden anlaşmalı bir ücret alır – sanal baskı ücreti – sinema her film rezervasyonu yaptığında çıkış tarihinde.

Film izleyicilerinin nerede film kullandıkları konusunda yeni seçenekleri vardır. İstek Üzerine Video (VOD) pazarı artmaya devam ediyor ve daha fazla insanın İnternet üzerinden indirerek veya akış yoluyla cihazlardaki içeriğe erişebilmesi nedeniyle bu durum devam edecek gibi görünüyor. Kuşkusuz bu yeni platformlarla film daha geniş bir kültürel katkı sağlayabilir ve genellikle filme yeniden ilgi duyulmasını teşvik edebilir.

Film yapma konusunda, giderek daha fazla sayıda genç film yapımcısı, birçoğu hem eleştirel hem de gişede başarılar elde eden ve başarıyla yansıtılabilen çok düşük bütçeli filmler üretmek için cadde mağazalarından satın alınan kamera ve bilgisayar ekipmanlarıyla çalışmaya devam ediyor dijital sinemalarda.

Dijital sinemanın temel avantajları
Programlama – bir filmin birden fazla kopyasını üretme distribütörünün maliyeti büyük ölçüde azaldığından, özellikle ticari veya geçişe özel başlıklarla daha geniş bir içerik yelpazesine daha geniş erişim. Azınlık çıkar filmlerini dağıtmak ve altyazılı veya dublajlı versiyonlar sağlamak daha ekonomiktir.
Opera, spor, müzik, sergiler ve tiyatro gibi canlı kültürel etkinlikler – alternatif içerik tarama yeteneği, bu ‘etkinlik’ tipi sinema için bilet fiyatları geleneksel filmden% 30-50 daha yüksek olduğundan iyi bir gelir akışı sunar. Bazı sinemalar normal film gösterimlerinden% 200 ila% 400 gelir rapor ediyor.
Uzun vadeli işletme maliyetlerini azaltmak – teknolojinin kullanımı nispeten kolaydır ve sinema işletimi ve ekonomisinin birçok yönünü, özellikle personel maliyetlerini etkileyebilir. Bir projeksiyon kutusundaki 1 dijital projektör, mimari tasarım bunu desteklediği sürece diğer auditoriaları aynı anda besleyebilir.
Yerel film yapım yeteneğini desteklemek – dijital artık öğrenciler ve diğer film yapımcıları tarafından benimsenen en yaygın biçimdir. Dizüstü bilgisayarlar ve kameralar da dahil olmak üzere çeşitli ortamlar, halihazırda geleneksel dağıtım arenasında olmayan filmlerin gösterimi için doğrudan dijital projektörlere bağlanabilir.
Rekabet üstünlüğü sağlamak – dijital projeksiyon, seyircilerin standart olarak beklediği yüksek kaliteli görüntü ve ses sunar. Sinema ortamları izleyiciler için önemlidir ve yalnızca projeksiyon kalitesi ile sınırlı olmamakla birlikte, üstün bir paket sunmayı düşündükleri bir ortama geçerler. Görüntü ve ses kalitesi her zaman prömiyerde olduğu kadar iyi olacaktır. Görüntüleme deneyimini bozmak için çizik, sıçrama, kir veya titreme yok.
Belirli bir kitleye göre yerelleştirilmiş reklamlar mümkün olacaktır
Daha küçük ek dinleyiciler uygulanabilir hale gelir ve yerel izleyiciler için daha fazla seçenek sunar. Yerel dijital sinema – dijital mini-pleks – bir veya iki büyük auditoria (150 ila 250 koltuk) ve üç veya dört çok küçük (30 ila 50 koltuk) olabilir. Artık İngiltere’de ve Avrupa’nın geri kalanında bu tür sinemanın birçok örneği var.
Sağır izleyiciler için altyazılı performanslar giderek daha popüler hale geliyor. Dijital sinema projektörlerini kullanan yeni sistemler, bu altyazılı baskıların sınırlı olmasıyla önceki sorunların çoğunu aşmıştır. Yeni yaklaşım, ekrana altyazıların yansıtılmasını içerir ve filmin özel bir kopyasını gerektirmez. Bu yaklaşımın esnekliği, filmlerin çok dilli sürümlerinin çeşitli yerel kitlelere uyabilme potansiyelini açmaktadır.
Bölüm 7’deki kilit noktaların özeti
Sinema tasarımı değişiyor ve daha iyi sosyal ve ikram olanaklarıyla birlikte yüksek kaliteli bir izleme deneyimi sunmaya daha fazla önem verilmektedir.
Bir binanın kalitesi, sinemanın başarılı bir şekilde pazarlanmasında önemli bir fark yaratabilir
Birkaç yeni sinema sadece tek bir ekranla, hatta 2 ekranla oluşturulmuştur. Daha küçük topluluklarda bile, en az iki ekran sağlamak için iyi ticari ve programlama nedenleri vardır
Dijital sinema teknolojisi, filmlerin sunuluş şekli ve oditoryum tasarımı üzerinde etkili oluyor. Bazı dijital sinemalarda kontrol odaları projektörden uzaktan bulunur.
Bir dizi topluluk ve eğitim kullanımına izin vermek için yeni sinemalar inşa edilebilir
Şekerleme, dondurma ve alkolsüz içeceklerin imtiyaz satışı sinema ekonomisinde önemli bir rol oynamaktadır. Satış alanları (ve ilgili depolar), bu gelir kaynağının gerçekleştirilmesini sağlayacak şekilde tasarlanmalıdır.
Mevcut mevzuat uyarınca tam engelli erişimi gerekmektedir. İşitme ve görme engelli müşteriler için hüküm de sinemanın tasarımına dahil edilmelidir.
Çoğu sinema için güvenli ve bol otopark gereklidir. Toplu taşımanın da mevcut olduğundan emin olunması önerilir
Sinema tasarımı ve eğlence gereksinimleri hızla değişiyor. Dolayısıyla, yeni bir sinema gelişiminin gelecekteki taleplere yanıt olarak genişleme veya değişme kapasitesi olmalıdır.

Kaynak:www.independentcinemaoffice.org.uk

Add Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.