KAT MÜLKİYETİ KANUNU YASA TASARISI 14.11.2007 TARİHİNDE MECLİS GENEL KURULUNDA KABUL EDİLEREK GEÇTİ.
KANUNUN AYRINTILARI AŞAĞIDADIR.
“Toplu yapı” uygulamasının ortaya çıkardığı çok yönlü sorunların çözümlenmesi, yeni yapıların çağın gereklerine uygun ve depreme karşı güçlendirilmiş şekilde inşa edilmesini öngören Kat Mülkiyeti Kanunu tasarısı kabul edildi.
-ALTI AYLIK GEÇİŞ SÜRECİ-
Genel Kurul’da tasarıya eklenen Geçici 3. Madde ile toplu yapılarda yeni düzenlemeler için geçiş süreci getirildi. Buna göre, toplu yapılara ait yönetim planları yasanın yürürlük tarihinden itibaren en geç altı içinde yasa hükümlerine uyarlanacak. Yönetim planında bu yönde değişiklik yapılması için mevcut kat malikleri kurulunun salt çoğunluğu yeterli olacak. Mevcut toplu yapı yönetimleri geçici yönetim olarak görevlerini sürdürecek. Üç ay içinde yeni yönetim seçimleri yapılacak.
-DEPREME KARŞI-
Kabul edilen tasarıya göre, muhtemel afetler ve özellikle depreme karşı yapının güçlendirilmesi için yapılacak harcamalar, ana gayrimenkulün genel giderlerine ilâve edilecek. Bu gider ve avans payının tamamını ödemeyen kat maliki, ödemede geciktiği günler için aylık yüzde 5 gecikme tazminatı ödeyecek.
-ORTAK YERLER İÇİN ÇOĞUNLUK GEREKLİ-
Kat malikleri, yapı güvenliğiyle ilgili teknik inceleme ve çalışmalar sırasında, kendilerine ait bölümlere girilmesine izin verecek. Ana gayrimenkullerin ortak yerlerinde yapılacak değişikliklerde, bütün kat maliklerinin yazılı rızası olmadıkça değişiklik yapılamayacağına ilişkin düzenleme kaldırılıyor. Bunun yerine, kat maliklerinden biri, diğer kat maliklerinin “beşte dördünün” yazılı rızası olmadıkça, ana gayrimenkulün ortak yerlerinde inşaat, onarım ve tesis, değişik renkte dış badana veya boya yaptıramayacak. Ancak ortak yer ve tesislerdeki bir bozukluğun ana yapıya veya bölümlere zarar verdiği ve acilen onarımının veya ana yapının güçlendirilmesinin zorunlu olduğunun mahkemece tespit edilmesi halinde, kat maliklerinin rızası aranmayacak.
-KİRİŞ VE KOLONLAR-
Kat maliki, kendi bağımsız bölümünde ana yapıya zarar verecek nitelikte onarım, tesis ve değişikliğe gidemeyecek.
Binalardaki, kiriş, kolon ve perde duvarlar gibi taşıyıcı sistemin parçaları, ana gayrimenkulün ortak yerleri sayılacak. Ana yapının tamamını etkileyen sonuçlar doğurabilecek yerlerde, kat malikleri bağımsız hareket edemeyecek.
-KAT MALİKİ HER ONARIMI YAPAMAYACAK-
Yapılan düzenlemeyle, kat maliki, kendi bağımsız bölümünde ana yapıya zarar verecek nitelikte onarım, tesis ve değişikliğe gidemeyecek.
Tavan, taban veya duvar ile bağımsız bölümlerin birbirine bağlantılı yerlerinde, bu bölüm maliklerinin ortak rızasıyla ana yapıya zarar vermeyecek şekilde değişiklik yapılabilecek.
Henüz yapı yapılmamış veya yapısı tamamlanmamış bir arsa üzerinde kat irtifakının kurulması ve tapu siciline tescil edilmesi için, o arsanın malikinin veya bütün paydaşlarının, buna ait istemle proje ve yönetim planı ile ana gayrimenkulün maliki veya bütün paydaşları tarafından imzalanmış noterden tasdikli listeyi, tapu idaresine vermesi gerekecek.
-PARA CEZASI-
Yapıları tamamlanmış olan kat irtifaklı binada, yapı kullanma izin belgesinin alındığı tarihten itibaren 1 yıl içinde kat mülkiyetine geçilmesi zorunlu olacak. Belirtilen süre içinde kat irtifak hakkı sahiplerinden birinin veya varsa yöneticinin yazılı uyarısına rağmen, kat mülkiyetinin kurulması için tapu idaresine verilmesi gereken belgelerden eksik olanları tamamlamaktan veya imzalanması gerekenleri imzalamaktan kaçınan kat irtifak hakkı sahipleri, her bağımsız bölüm için para cezası ödeyecek.
-DEVİR SÜRECİ-
Kat maliki hakkında, bağımsız bölümün mülkiyetinin “hükme en yakın tarihteki değeri” o kat malikine ödenerek, bu mülkiyetin diğer kat maliklerine arsa payları oranında devredilmesi için davanın açılması, aksi kararlaştırılmış olmadıkça diğer kat maliklerinin sayı ve arsa payı çoğunluğuyla karar vermesine bağlı olacak.
Bu karara rağmen kat maliklerinden bir kısmı bu davayı açmak istemezse, davayı öteki kat malikleri açacak ve hakim, hüküm vermeden önce, devir bedelinin ileride hak sahibine ödenmek üzere davacılara uygun bir süre verecek.
Devir bedelinin süresi içinde yatırıldığına ilişkin belge ibraz edildiğinde ve davanın kabulü halinde hakim, davalının bağımsız bölümünün mülkiyetinin, davayı açmış olan kat maliklerine arsa payları oranında devredilmesine ve devir bedelinin işlemiş faiziyle davalıya ödenmesine karar verecek.
Kat irtifakı sahiplerinden biri, kendine düşen borçları, noter aracılığıyla yapılan ihtara rağmen, İhtar tarihinden başlayarak 2 ay içinde yerine getirmezse, hakim, onun arsa payının ve kat irtifakının, dava tarihindeki değeri karşılığında, öteki paydaşlara arsa payları oranında devrine karar verebilecek.
-DAVA AÇMA ŞARTLARI-
Kat malikleri kurulu kararlarına aykırı oy kullanan veya toplantıya katılmayanlar, ana gayrimenkulün bulunduğu yerdeki sulh mahkemesine, kararın iptali için dava açabilecek.
Kat sahiplerinden birinin, kiracının veya başka bir sebebe dayanarak devamlı mülkiyetten faydalanan kişinin borç ve yükümlerini yerine getirmemesinden zarar gören kat maliki veya kat malikleri, sulh mahkemesine başvurarak, hakimin müdahalesini isteyebilecek.
Yöneticinin ad ve soyadı ile iş ve ev adresi, ana gayrimenkulün kapısı yanına veya girişte görülecek bir yere asılacak. Bu yapılmazsa, yönetici veya yönetim kurulu üyelerinin her biri, ilgilinin başvurması üzerine, mahkemece para cezasına çarptırılabilecek.
-TOPLU YAPILAR-
Tasarıyla toplu yapılara ilişkin özel hükümlerde, toplu yapı kapsamındaki imar parsellerinin bitişik veya komşu olmaları gerekecek. Bu parseller arasında kalan ve imar planına göre yol, meydan, yeşil alan, park, otopark gibi kamuya ayrılan yerler için bu şart aranmayacak.
Toplu yapı kapsamındaki her imar parseli, kat irtifakının veya kat mülkiyetinin tesisinde ayrı ayrı dikkate alınacak.
Ancak toplu yapı birden fazla imar parselini içeriyorsa, münferit parseller üzerinde toplu yapı hükümlerine tabi olacak şekilde kat mülkiyeti ilişkisi kurulamayacak. Yapılar tamamlandıkça, tamamlanan yapılara ilişkin kat irtifakları, kat mülkiyetine çevrilebilecek.
-ORTAK YERLER-
Park yeri, okul gibi toplu yapı kapsamında olup, bütünüyle bu kapsamdaki bağımsız bölümlerin ortak kullanma ve faydalanmasına tahsis edilmiş parsellerin malik hanesine; tahsis edildikleri toplu yapı kapsamındaki diğer parsellerin ada, parsel, blok ve bağımsız bölüm numaraları gösterilerek tapu siciline kaydedilecek ve bu suretle tahsis edildikleri parsellerde bulunan bağımsız bölümlerin ortak yeri olacak.
Toplu yapılarda; yapıların konumları, ortak nitelikteki yerler ve tesisler, bunların kullanılış amaç ve şekilleri, toplu yapı kapsamındaki parsel veya parsellerin tamamını kapsayacak şekilde, bir bütün olarak ilgili makamlarca onaylanmış imar planı hükümlerine uygun olarak hazırlanmış vaziyet planında ve projelerde belirtilecek.
Kamuya ayrılan yerlerin düzenlenmesi, işletilmesi ve bakımı, bu konuda yetkili kamu kurumu ile mutabakat sağlanması halinde, kamunun kullanımını kısıtlamamak şartıyla toplu yapı yönetimince üstlenilebilecek.
-YÖNETİM VE GİDERLER-
Toplu yapılarda bir tek yönetim planı düzenlenecek, bu plan bütün kat maliklerini bağlayacak. Yönetim planının değiştirilebilmesi için, toplu yapı temsilciler kurulu üyelerinin temsil ettikleri bağımsız bölümlerin tamsayısının 5’te 4’ünün oyu gerekecek.
Toplu yapılarda yönetim seçimlerinin en geç iki yılda bir yapılması hükmü getirildi. Buna göre, toplu yapılarda kurullar iki yılda bir defadan az olmamak üzere yönetim planında belirtilen zamanlarda, böyle bir zaman belirtilmemişse ikinci yılın ilk ayı içinde toplanacak.
Toplu yapı kapsamındaki ortak yer ve tesislere ilişkin ortak giderler, o yapılardaki kat malikleri tarafından; bütün bağımsız bölümlerin ortak kullanım ve yararlanmasına tahsis edilmiş tesis ve yerlere ilişkin ortak giderler ise bütün kat malikleri tarafından karşılanacak.
Kat malikleri, toplu yapı kapsamındaki ortak yapı, yer ve tesisler üzerindeki kullanma hakkından vazgeçerek, bunların başka bir parselde veya kamuya ait alanlarda bulunduğunu, bağımsız bölümlerin kendilerinin durumu dolayısıyla bunlardan faydalanmaya ihtiyaç bulunmadığını ileri sürerek, toplu yapı ortak gider payını ve toplanacak avansı ödemekten kaçınamayacaklar.
Kanundan önce kat irtifakı kurulmuş ve yapılar tamamlanıp yapı kullanma belgesi alınmış ana gayrimenkullerde, kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren en geç 2 yıl içinde kat mülkiyetine geçilmesi zorunlu olacak.
Belirtilen süre içinde, kat mülkiyetinin kurulması için gereğini yerine getirmeyen kat irtifak hakkı sahipleri, para cezası ödeyecek.
Yeni Kat Mülkiyeti Yasa Metni
Kat Mülkiyeti Kanunu Değişti
Yapılacak değişikliklerde kat maliklerinin 5’te 4’ünün rızası aranacak
Ev sahibi ve kiracılar tarafından uzun süredir beklenen Kat Mülkiyeti Kanununda Değişiklik yapılmasına ilişkin Kanun Tasarısı, Meclis Genel Kurulu’nda kabul edildi.
Yasaya göre, muhtemel afetler, özellikle de depreme karşı yapının güçlendirilmesi için yapılacak harcamalar, ana gayrimenkulün genel giderlerine ilave edilebilecek.
Bu gider ve avans payının tamamını ödemeyen kat maliki, ödemede geciktiği günler için aylık yüzde 5 gecikme tazminatı ödeyecek. Ana gayrimenkullerin ortak yerlerinde yapılacak değişikliklerde, “bütün” kat maliklerinin yazılı rızası olmadıkça değişiklik yapılamayacağına ilişkin düzenleme değiştiriliyor.
Buna göre, kat maliklerinden biri, diğer kat maliklerinin “beşte dördünün” yazılı rızası olmadıkça, ana gayrimenkulün ortak yerlerinde inşaat, onarım ve tesis, değişik renkte dış badana veya boya yaptıramayacak.
İŞTE KANUNUN TAM METNİ
KAT MÜLKİYETİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN KANUN
Kanun No. 5711 Kabul Tarihi: 14/11/2007
MADDE 1– 23/6/1965 tarihli ve 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanununun 3 üncü maddesinin ikinci ve üçüncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Kat mülkiyeti ve kat irtifakı, bu mülkiyete konu olan anagayrimenkulün bağımsız bölümlerinden her birinin konum ve büyüklüklerine göre hesaplanan değerleri ile oranlı olarak projesinde tahsis edilen arsa payının ortak mülkiyet esaslarına göre açıkça gösterilmesi suretiyle kurulur. Arsa paylarının bağımsız bölümlerin payları ile oranlı olarak tahsis edilmediği hallerde, her kat maliki veya kat irtifakı sahibi, arsa paylarının yeniden düzenlenmesi için mahkemeye başvurabilir. Bağımsız bölümlerden her birine bu fıkra uyarınca tahsis edilen arsa payı, o bölümlerin değerinde sonradan meydana gelen çoğalma veya azalma sebebiyle değiştirilemez. 44 üncü madde hükmü saklıdır.
Kat irtifakı arsa payına bağlı bir irtifak çeşidi olup, yapı kullanma izin belgesi alındıktan sonra arsanın malikinin veya kat irtifakına sahip ortak maliklerin veya bunlardan birinin tapu idaresine yapacağı istem üzerine, bu Kanunda gösterilen şartlar uyarınca, kat mülkiyetine çevrilir.”
MADDE 2- 634 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine, “Temeller ve ana duvarlar,” ibaresinden sonra gelmek üzere “taşıyıcı sistemi oluşturan kiriş, kolon ve perde duvarlar ile taşıyıcı sistemin parçası diğer elemanlar,” ibaresi eklenmiştir.
MADDE 3- 634 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Kat mülkiyeti kurulurken aynı katta birbirine bitişik bulunan aynı nevideki birden fazla bağımsız bölüm veya bir yapının otel, iş veya ticaret yeri gibi iktisadî açıdan veya kullanma bakımından bütünlük arz eden birden çok katı veya bölümü, kat mülkiyeti kütüğüne tek bağımsız bölüm olarak tescil edilebilir. Böyle bir tescilin yapılabilmesi için, buna uygun değişiklik projesinin ve yapı kullanma izin belgesinin Tapu Sicil Müdürlüğüne verilmiş olması gereklidir.”
“Gelirinin ortak giderlere harcanması için veya başka bir amaçla ortak yararlanmaya tahsis edilen bağımsız bölümlerin malik hanesine, bunlardan yararlanan “bağımsız bölümlerin numaraları” yazılmak suretiyle kat mülkiyeti kütüğüne tescil edilir. Bu husus bağımsız bölümlerin beyanlar hanesinde gösterilir.”
MADDE 4- 634 sayılı Kanunun 11 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 11- Kat mülkiyeti ve kat irtifakı, Tapu Sicili Tüzüğüne göre tutulacak kat mülkiyeti kütüğüne tescil olunur. Bu Kanunda aksine hüküm olmadıkça, tescille ilgili genel hükümler, kat mülkiyeti kütüğüne yapılacak tescillerde de uygulanır.
Henüz kadastrosu yapılmamış olan yerlerde kat mülkiyeti ve kat irtifakı, Tapu Sicili Tüzüğündeki formüle göre, ayrıca tutulacak Kat Mülkiyeti Zabıt Defterine tescil olunur.”
MADDE 5- 634 sayılı Kanunun 12 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 12- Kat mülkiyetinin kurulması için, anagayrimenkulün kat mülkiyetine çevrilmesi hususunda o gayrimenkulün maliki veya bütün paydaşlarının aşağıda yazılı belgeler ile birlikte tapu idaresinde istemde bulunması gerekir:
a) Anagayrimenkulde, yapı veya yapıların dış cepheler ve iç taksimatı bağımsız bölüm, eklenti, ortak yerlerinin ölçüleri ve bağımsız bölümlerin konum ve büyüklüklerine göre hesaplanan değerleriyle oranlı arsa payları ve bağımsız bölümlerin yapı inşaat alanı da açıkça gösterilmek suretiyle, proje müellifi mimar tarafından yapılan ve anagayrimenkulün maliki veya bütün paydaşları tarafından imzalanan, yetkili kamu kurum ve kuruluşlarınca onaylanan mimarî proje ve birden çok yapılarda yerleşimlerini gösteren vaziyet plânı ile yapı kullanma izin belgesi.
b) Bağımsız bölümlerin kullanılış tarzına, birden çok yapının varlığı halinde bu yapıların özelliğine göre 28 inci maddedeki esaslar çerçevesinde hazırlanmış, kat mülkiyetini kuran malik veya malikler tarafından imzalanmış bir yönetim plânı.
c) Her bağımsız bölümün arsa payını, kat, daire, iş bürosu gibi nevini ve bunların birden başlayıp sıra ile giden numarasını, varsa eklentisini gösteren ve anagayrimenkulün maliki veya bütün paydaşları tarafından imzalanmış noterden tasdikli liste.”
MADDE 6- 634 sayılı Kanunun 13 üncü maddesinin ikinci ve üçüncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Sözleşme düzenlenince kat irtifakının kat mülkiyetine çevrilmesinde kat irtifakının kayıtlı olduğu kat mülkiyeti kütüğü sayfasındaki, doğrudan doğruya kat mülkiyetinin kurulması halinde ise anagayrimenkulün kayıtlı bulunduğu tapu kütüğü sayfasındaki mülkiyet hanesine “Bu gayrimenkulün mülkiyeti kat mülkiyetine çevrilmiştir.” ibaresi yazılarak, sayfa anagayrimenkulün leh ve aleyhine tesis edilecek irtifak hakları dışındaki işlemlere kapatılır ve kat mülkiyetine konu olan her bağımsız bölüm, kat mülkiyeti kütüğünün ayrı bir sayfasına o bölüme bağlı arsa payı ve anagayrimenkulün kayıtlı bulunduğu genel kütükteki pafta, ada, parsel, defter ve sayfa numaraları gösterilmek suretiyle tescil edilir; anagayrimenkulün kayıtlı bulunduğu genel kütük sayfasına da, bağımsız bölümlerin kat mülkiyeti kütüğündeki defter ve sayfa numaraları işlenmek suretiyle, kütükler arasında bağlantı sağlanır.
Anagayrimenkulün sayfasında evvelce mevcut olan haklara ait sicil kaydı, irtifak hakları hariç, bağımsız bölümlerin kat mülkiyeti kütüğündeki sayfasına geçirilir. Anagayrimenkulün mülkiyetinin kat mülkiyetine çevrilmesinden sonra, anagayrimenkulün leh ve aleyhine tesis edilecek irtifak hakları da anagayrimenkulün tapu kütüğü sayfasına tescil edilir ve kat mülkiyeti kütüğünün beyanlar hanesinde belirtilir.”
MADDE 7- 634 sayılı Kanunun 14 üncü maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Henüz yapı yapılmamış veya yapısı tamamlanmamış bir arsa üzerinde kat irtifakının kurulması ve tapu siciline tescil edilmesi için o arsanın malikinin veya bütün paydaşlarının buna ait istem ile birlikte 12 nci maddenin (a) bendine uygun olarak düzenlenen proje ve plân, (b) bendindeki yönetim plânı ile (c) bendindeki listeyi tapu idaresine vermeleri lazımdır. Kat mülkiyetine geçişte ayrıca yönetim plânı istenmez.”
“Yapıları tamamlanmış olan kat irtifaklı anagayrimenkulde, yapı kullanma izin belgesinin alındığı tarihten itibaren bir yıl içinde kat mülkiyetine geçilmesi zorunludur. Belirtilen süre içinde kat irtifak hakkı sahiplerinden birinin veya varsa yöneticinin yazılı uyarısına rağmen, kat mülkiyetinin kurulması için tapu idaresine verilmesi gereken 12 nci maddede yazılı belgelerden eksik olanları tamamlamaktan veya imzalanması gerekenleri imzalamaktan kaçınan kat irtifak hakkı sahiplerinden her birine, kendine ait her bağımsız bölüm için, anagayrimenkul belediye sınırları içinde ise belediye, belediye sınırları dışında ise mülkî amir tarafından bin Türk Lirası idarî para cezası verilir.”
MADDE 8- 634 sayılı Kanunun 19 uncu maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Kat maliklerinden biri, bütün kat maliklerinin beşte dördünün yazılı rızası olmadıkça anagayrimenkulün ortak yerlerinde inşaat, onarım ve tesisler, değişik renkte dış badana veya boya yaptıramaz. Ancak, ortak yer ve tesislerdeki bir bozukluğun anayapıya veya bağımsız bir bölüme veya bölümlere zarar verdiğinin ve acilen onarılması gerektiğinin veya anayapının güçlendirilmesinin zorunlu olduğunun mahkemece tespit edilmiş olması halinde, bu onarım ve güçlendirmenin projesine ve tekniğine uygun biçimde yapılması konusunda kat maliklerinin rızası aranmaz. Kat maliki kendi bağımsız bölümünde anayapıya zarar verecek nitelikte onarım, tesis ve değişiklik yapamaz. Tavan, taban veya duvar ile birbirine bağlantılı bulunan bağımsız bölümlerin bağlantılı yerlerinde, bu bölüm maliklerinin ortak rızası ile anayapıya zarar vermeyecek onarım, tesis ve değişiklik yapılabilir.”
MADDE 9- 634 sayılı Kanunun 20 nci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinde yer alan “koruma” ibaresinden sonra gelmek üzere “, güçlendirme” ibaresi eklenmiş ve ikinci fıkrasında yer alan “yüzde on” ibaresi “yüzde beş” olarak değiştirilmiştir.
MADDE 10- 634 sayılı Kanunun 22 nci maddesinin ikinci fıkrasının son cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“4721 sayılı Türk Medenî Kanununun 893 üncü maddesinin son fıkrası hükmü burada da uygulanır.”
MADDE 11- 634 sayılı Kanunun 23 üncü maddesinin birinci fıkrasına “tesislerin yeniden yapılması” ibaresinden sonra gelmek üzere “ile yapı güvenliğiyle ilgili olarak yapılması gerekli görülen teknik incelemeler” ibaresi eklenmiştir.
MADDE 12– 634 sayılı Kanunun 25 inci maddesinin ikinci ve dördüncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Bu gibi bir kat maliki hakkında, bağımsız bölümün mülkiyetinin hükme en yakın tarihteki değeri o kat malikine ödenerek bu mülkiyetin diğer kat maliklerine, arsa payları oranında devredilmesi için davanın açılması, aksi kararlaştırılmış olmadıkça, diğer kat maliklerinin sayı ve arsa payı çoğunluğuyla karar vermesine bağlıdır. Bu karara rağmen kat maliklerinden bir kısmı bu davayı açmak istemezse, davayı öteki kat malikleri açar ve hâkim hüküm vermeden önce devir bedelinin ileride hak sahibine ödenmek üzere bankada üçer aylık vadeli hesaba yatırılması ve makbuzunun ibrazı için davacılara resen belirleyeceği uygun bir süre verir. Devir bedelinin süresi içinde yatırıldığına ilişkin belge ibraz edildiğinde ve davanın kabulü halinde hâkim, davalının bağımsız bölümünün mülkiyetinin davayı açmış olan kat maliklerine arsa payları oranında devredilmesine ve devir bedelinin işlemiş faiziyle birlikte davalıya ödenmesine karar verir.”
“Bu maddedeki dava hakkı, devir konusunda kat maliklerince alınan dava açma kararının öğrenilmesi tarihinden başlayarak altı ay ve her halde dava hakkının doğumundan başlayarak beş yıl içinde kullanılmazsa veya dava sebebi ortadan kalkmışsa düşer.”
MADDE 13- 634 sayılı Kanunun 26 ncı maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Kat irtifakı sahiplerinden biri kendine düşen borçları, noter aracılığıyla yapılan ihtara rağmen, bu ihtar tarihinden başlayarak iki ay içinde yerine getirmezse diğerlerinin yazılı istemi üzerine hâkim, onun arsa payının ve kat irtifakının hükme en yakın tarihteki değeri karşılığında, öteki paydaşlara, arsa payları oranında devrine karar verir.”
MADDE 14- 634 sayılı Kanunun 29 uncu maddesinin birinci ve üçüncü fıkralarına aşağıdaki cümleler eklenmiştir.
“Toplu yapılarda ise kurullar, en geç iki yılda bir defadan az olmamak üzere yönetim plânlarında gösterilen zamanlarda, böyle bir zaman gösterilmemişse, ikinci takvim yılının ilk ayı içinde toplanır.”
“İlk toplantı ile ikinci toplantı arasında bırakılacak zaman yedi günden az olamaz.”
MADDE 15- 634 sayılı Kanunun 30 uncu maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Yeter sayının sağlanamaması nedeniyle ilk toplantının yapılamaması halinde, ikinci toplantı, en geç onbeş gün sonra yapılır. Bu toplantıda karar yeter sayısı, katılanların salt çoğunluğudur.”
MADDE 16- 634 sayılı Kanunun 31 inci maddesinin son fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Kat maliklerinden biri, oyunu yetkili vekil eliyle kullanabilir. Bir kişi, oy sayısının yüzde beşinden fazlasını kullanmak üzere vekil tayin edilemez. Ancak, kırk ve daha az sayıdaki kat mülkiyetine tâbi taşınmazlarda bir kişi, en fazla iki kişiye vekâlet edebilir.”
MADDE 17- 634 sayılı Kanunun 33 üncü maddesinin birinci ve üçüncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Kat malikleri kurulunca verilen kararlar aleyhine, kurul toplantısına katılan ancak 32 nci madde hükmü gereğince aykırı oy kullanan her kat maliki karar tarihinden başlayarak bir ay içinde, toplantıya katılmayan her kat maliki kararı öğrenmesinden başlayarak bir ay içinde ve her halde karar tarihinden başlayarak altı ay içinde anagayrimenkulün bulunduğu yerdeki sulh mahkemesine iptal davası açabilir; kat malikleri kurulu kararlarının yok veya mutlak butlanla hükümsüz sayıldığı durumlarda süre koşulu aranmaz. Kat maliklerinden birinin yahut onun katından kira akdine, oturma hakkına veya başka bir sebebe dayanarak devamlı surette faydalanan kimsenin, borç ve yükümlerini yerine getirmemesi yüzünden zarar gören kat maliki veya kat malikleri, anagayrimenkulün bulunduğu yerin sulh mahkemesine başvurarak hâkimin müdahalesini isteyebilir.”
“Tespit edilen süre içinde hâkimin kararını yerine getirmeyenlere, aynı mahkemece, ikiyüz elli Türk Lirasından ikibin Türk Lirasına kadar idarî para cezası verilir. 25 inci madde hükmü saklıdır.”
MADDE 18– 634 sayılı Kanunun 34 üncü maddesinin son fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Yöneticinin ad ve soyadı ile iş ve ev adresinin anagayrimenkulün kapısı yanına veya girişte görülecek bir yere çerçeve içinde asılması mecburidir. Bu yapılmazsa, yöneticiden veya yönetim kurulu üyelerinin her birine, ilgilinin başvurması üzerine aynı mahkemece, elli Türk Lirasından ikiyüzelli Türk Lirasına kadar idarî para cezası verilir.”
MADDE 19- 634 sayılı Kanunun 38 inci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Kat malikleri kurulu, ada temsilciler kurulu veya toplu yapı temsilciler kurulu kararlarının iptaline ilişkin davalar, kat maliklerini temsilen yöneticiye, toplu yapılarda ise ada temsilciler kurulu veya toplu yapı temsilciler kurulunca seçilen yöneticiye husumet yöneltilmesi suretiyle açılabilir. Yönetici, açılan davayı bütün kat maliklerine ve ada veya toplu yapı temsilciler kuruluna duyurur. Kurul kararının iptali halinde bu konudaki yargılama giderleri ortak giderlerden karşılanır.”
MADDE 20- 634 sayılı Kanunun 47 nci maddesinin dördüncü fıkrasının son cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Bildirmeyenlerin yeniden yaptırmak istemedikleri kabul olunur ve onların arsa payları, değeri karşılığında bölümlerini yeniden yaptırmak isteyenlere öncelikle devredilir.”
MADDE 21- 634 sayılı Kanunun 54 üncü maddesinin birinci ve ikinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“İmar Kanunu hükümlerine göre ortaklaştırma halinde, ortaklaştırılan gayrimenkuller arasında kat mülkiyetine tâbi gayrimenkul varsa ve ortaklaştırma, 9/11/1985 tarihinden önce ise 6785 sayılı İmar Kanununun 46 ncı maddesi, bu tarihten sonra ise 3194 sayılı İmar Kanununun 16 ncı maddesi gereğince ortaklığın giderilmesi hususunda bütün malikler anlaştıkları takdirde, ortaklığın giderilmesi bu anlaşma hükümlerine göre yapılır.
Böyle bir anlaşmaya varılamazsa, her gayrimenkulün ortaklaştırmadan önceki geçer değerleri, birinci fıkrada sözü geçen madde hükümlerine göre ortaklığı gidermekle görevli sulh mahkemesince ayrı ayrı takdir edilerek, bunlara Türkiye İstatistik Kurumunca yayımlanan üretici fiyat endeksi uygulanmak suretiyle her bir gayrimenkulün hükme en yakın tarih itibarıyla ulaştığı değerleri tespit edildikten sonra, bunlardan değeri en fazla olan gayrimenkulün malikine, öteki gayrimenkulleri bu değerle satın almasını teklife karar verilir ve bu teklif kabul edilip bedel ödenince ortaklık giderilmiş olur.”
MADDE 22- 634 sayılı Kanuna 65 inci maddeden sonra gelmek üzere “Toplu Yapılara İlişkin Özel Hükümler” başlıklı “Dokuzuncu Bölüm” altında aşağıdaki maddeler eklenmiş, mevcut 66 ve 67 nci maddeler, 75 ve 76 ncı maddeler olarak teselsül ettirilmiştir.
“DOKUZUNCU BÖLÜM
Toplu Yapılara İlişkin Özel Hükümler
Kapsam
MADDE 66- Toplu yapı, bir veya birden çok imar parseli üzerinde, belli bir onaylı yerleşim plânına göre yapılmış veya yapılacak, alt yapı tesisleri, ortak kullanım yerleri, sosyal tesis ve hizmetler ile bunların yönetimi bakımından birbirleriyle bağlantılı birden çok yapıyı ifade eder.
Toplu yapı kapsamındaki imar parsellerinin bitişik veya komşu olmaları şarttır. Ancak bu parseller arasında kalan ve imar plânına göre yol, meydan, yeşil alan, park, otopark gibi kamuya ayrılan yerler için bu şart aranmaz. Toplu yapı kapsamındaki her imar parseli, kat irtifakının veya kat mülkiyetinin tesisinde ayrı ayrı dikkate alınır. Ancak, toplu yapı birden fazla imar parselini içeriyorsa, münferit parseller üzerinde toplu yapı hükümlerine tâbi olacak şekilde kat mülkiyeti ilişkisi kurulamaz.
Yapılar tamamlandıkça, tamamlanan yapılara ilişkin kat irtifakları kat mülkiyetine çevrilebilir.
Ortak yerler
MADDE 67- Toplu yapı kapsamında olup, bütünüyle bu kapsamdaki bağımsız bölümlerin ortak kullanma ve faydalanmasına tahsis edilmiş bulunan parsellerin malik hanesine, tahsis edildikleri toplu yapı kapsamındaki diğer parsellerin ada, parsel, blok ve bağımsız bölüm numaraları gösterilmek suretiyle tapu siciline kaydedilir ve bu suretle tahsis edildikleri parsellerde bulunan bağımsız bölümlerin ortak yeri olur.
Toplu yapı kapsamında bulunan birden çok yapının ortak sosyal ve alt yapı tesisleri bulundukları parsel veya yapıya bakılmaksızın, tahsis edildikleri bağımsız bölümlerin ortak yeri sayılır.
Vaziyet plân ve projeleri
MADDE 68– Toplu yapılarda; yapıların konumları, ortak nitelikteki yerler ve tesisler, bunların kullanılış amaç ve şekilleri, toplu yapı kapsamındaki parsel veya parsellerin tamamını kapsayacak şekilde, bir bütün olarak ilgili makamlarca onaylanmış imar plânı hükümlerine uygun olarak hazırlanmış vaziyet plânında ve projelerde belirtilir.
Kamuya ayrılan yerlerin düzenlenmesi, işletilmesi ve bakımı, bu konuda yetkili kamu kurumu ile mutabakat sağlanması hâlinde, kamunun kullanımını kısıtlamamak şartıyla toplu yapı yönetimince üstlenilebilir.
Toplu yapı uygulamasında, kat mülkiyetinin ve kat irtifakının tesisine, aranacak belgelere, tapuda yapılacak işlemlere ilişkin hususlar, Bayındırlık ve İskân Bakanlığınca hazırlanacak bir yönetmelikle düzenlenir.
Yönetim
MADDE 69– Toplu yapı kapsamında bulunan parsel ve parsellerdeki birden çok bağımsız bölümü kapsayan ana yapıda ortak yerleri bulunan blok yapıların her biri, kendi sorunlarına ve yalnız o bloğa ait ortak yerlere ilişkin olarak, o blokta bulunan bağımsız bölüm maliklerinden oluşan blok kat malikleri kurulunca yönetilir. Bir parselde blok niteliğinde olmayan yapılar varsa veya bu nitelikteki yapılarla blok yapılar aynı parselde yer alıyorsa, kendi sorunlarına ve o parsele ait ortak yerlere ilişkin olarak, o parselde bulunan bağımsız bölüm maliklerinden oluşan kat malikleri kurulunca yönetilir. Yönetim plânında blokların ve blok niteliğinde olmayan yapıların idare tarzı ayrıca belirtilir.
Bir adada birden çok parsel yer alıyorsa, adayı oluşturan parsellere ait ortak yerler, o adada bulunan bağımsız bölüm maliklerinden oluşan ada kat malikleri kurulunca yönetilir ve yönetim tarzı, kanunların emredici hükümleri saklı kalmak şartıyla, bu kurul tarafından kararlaştırılır. Bu yetki, yönetim plânında ada temsilciler kuruluna verilebilir. Yönetim plânında başka türlü düzenlenmemişse, ada temsilciler kurulu, blok yapılarda her blokta bulunan bağımsız bölüm maliklerince seçilen blok yöneticileri ve blok niteliğinde olmayan yapıların bağımsız bölüm maliklerince seçilen temsilcilerden oluşur. Ada temsilciler kurulu üyelerinin sayısı ve nasıl seçileceği toplu yapının özelliği dikkate alınarak yönetim plânında belirtilir. Ada temsilciler kurulunda bu yöneticiler ve temsilciler yönettikleri ve temsil ettikleri bağımsız bölüm sayısı kadar oy hakkına sahiptirler.
Toplu yapı kapsamındaki ortak yapı, yer ve tesisler, bu kapsamda yer alan bağımsız bölüm maliklerinden oluşan toplu yapı kat malikleri kurulunca yönetilir ve yönetim tarzı, kanunların emredici hükümleri saklı kalmak şartıyla, bu kurul tarafından kararlaştırılır. Bu yetki, yönetim plânında toplu yapı temsilciler kuruluna verilebilir. Yönetim plânında başka türlü düzenlenmemişse, toplu yapı temsilciler kurulu, blok yapılarda her blokta bulunan bağımsız bölüm maliklerince seçilen blok yöneticileri ve blok niteliğinde olmayan yapıların bağımsız bölüm maliklerince seçilen temsilcilerden oluşur. Toplu yapı temsilciler kurulu üyelerinin sayısı ve nasıl seçileceği toplu yapının özelliği dikkate alınarak yönetim plânında belirtilir. Toplu yapı temsilciler kurulunda bu yöneticiler ve temsilciler yönettikleri ve temsil ettikleri bağımsız bölüm sayısı kadar oy hakkına sahiptirler.
Yönetim plânı ve değiştirilmesi
MADDE 70- Toplu yapı kapsamındaki yapı ve yerler için tamamını kapsayan bir tek yönetim plânı düzenlenir. Yönetim plânı, toplu yapı kapsamındaki bütün kat maliklerini bağlar. Yönetim plânının değiştirilebilmesi için, toplu yapı temsilciler kurulu üyelerinin temsil ettikleri bağımsız bölümlerin tamsayısının beşte dördünün oyu şarttır.
Geçici yönetimle ilgili yönetim plânı hükümleri, toplu yapı alanındaki bağımsız bölüm maliklerinin beşte dördünün oylarıyla değiştirilebilir.
Yönetici ve denetçi atama
MADDE 71- Yönetim plânında başka türlü düzenlenmedikçe, blok kat malikleri kurulu blok için, blok niteliğinde olmayan yapıların yer aldığı parseldeki kat malikleri kendilerine özgülenen ortak yer ve tesisler için, toplu yapı temsilciler kurulu ise toplu yapı kapsamındaki bütün ortak yapı, yer ve tesisler için yönetici ve denetçi atar.
Blok yöneticisi ve denetçisi, bloktaki kat maliklerinin; blok niteliğinde olmayan yapıların ortak yer ve tesisleri için yönetici ve denetçi, bu yapılardaki kat maliklerinin sayı ve arsa payı bakımından çoğunluğu tarafından seçilir. Toplu yapı kapsamındaki bütün ortak yapı, yer ve tesisler için yönetici ve denetçi ise, toplu yapı temsilciler kuruluna katılan yönetici ve temsilcilerin, yönettikleri ve temsil ettikleri bağımsız bölüm sayısının salt çoğunluğunun oyu ile atanır.
Ortak giderlere katılma
MADDE 72- Toplu yapı kapsamındaki belli bir yapıya veya yapıların sadece birkaçındaki kat maliklerinin ortak kullanım ve yararlanmasına tahsis edilmiş ortak yer ve tesislere ilişkin ortak giderler, o yapılardaki kat malikleri tarafından, bütün bağımsız bölümlerin ortak kullanım ve yararlanmasına tahsis edilmiş tesis ve yerlere ilişkin ortak giderler ise bütün kat malikleri tarafından karşılanır.
Blok kat malikleri, toplu yapı temsilcileri ve geçici yönetim kurulu kararları, 2004 sayılı İcra ve İflas Kanununun 68 inci maddesinin birinci fıkrasında belirtilen belgelerden sayılır.
Kat malikleri, toplu yapı kapsamındaki ortak yapı, yer ve tesisler üzerindeki kullanma hakkından vazgeçmek veya bunların başka bir parselde veya kamuya ait alanlarda bulunduğunu veya bağımsız bölümlerinin veya kendilerinin durumu dolayısıyla bunlardan faydalanmaya lüzum ve ihtiyaç bulunmadığını ileri sürmek suretiyle toplu yapı ortak gider payını ve toplanacak avansı ödemekten kaçınamazlar.
Geçici yönetim
MADDE 73- Yönetim plânında toplu yapı temsilciler kurulu oluşuncaya kadar, bu kurulun görevlerini üstlenmek, yetkilerini kullanmak ve kurulun oluşması için gerekli girişim ve çağrılarda bulunmak üzere, bir geçici yönetim kurulması öngörülebilir. Bu takdirde yönetim plânında geçici yönetimin nasıl oluşacağına ve ne zamana kadar devam edeceğine ilişkin hükümlere yer verilir. Geçici yönetim en geç toplu yapının bitimini izleyen bir yıl sonrasına kadar devam edebilir. Bu süre, her halde toplu yapı kapsamındaki ilk yapı ruhsatının alınmasından itibaren on yıl geçmekle sona erer.
Uygulanacak diğer hükümler
MADDE 74- Bu bölümde öngörülen özel hükümler saklı kalmak kaydıyla, bu Kanunda yer alan bütün hükümler, toplu yapılar hakkında da aynen veya kıyas yoluyla tatbik edilir.”
MADDE 23- 634 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 1– Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce kat irtifakı kurulmuş ve üzerindeki yapılar tamamlanıp yapı kullanma belgesi alınmış bulunan anagayrimenkullerde, Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren en geç iki yıl içinde kat mülkiyetine geçilmesi zorunludur. Bu anagayrimenkullerde yapı kullanma izninin alındığı tarihten itibaren tahakkuk eden vergi, resim ve harçlar kat mülkiyetine geçiş işlemleri sırasında cezasız olarak tahsil edilir. Belirtilen süre içinde kat irtifak hakkı sahiplerinden birinin veya varsa yöneticinin, kat mülkiyetinin kurulması için gerekli olan belgelerden eksik olanların tamamlanması için diğer kat irtifak hakkı sahiplerinden her birine yazılı bildirimde bulunmasına rağmen, gereğini yerine getirmeyen kat irtifak hakkı sahiplerinden her birine, anagayrimenkul belediye sınırları içinde ise belediye, belediye sınırları dışında ise mülkî amir tarafından bin Türk Lirası idarî para cezası verilir.”
MADDE 24- 634 sayılı Kanunun 18 inci maddesinin son fıkrası ile ek 3 üncü maddesi yürürlükten kaldırılmıştır.
GEÇİCİ MADDE 1- Bu Kanun gereğince hazırlanması gereken yönetmelik, Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren altı ay içinde hazırlanır.
GEÇİCİ MADDE 2- 13/4/1983 tarihli ve 2814 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce kat irtifakı kurulmuş binalarda yönetim plânı olmasa dahi 12 nci madde hükümlerine göre kat mülkiyeti kurulur.
GEÇİCİ MADDE 3- Bu Kanunun yürürlüğe girmesinden önce kurulan toplu yapılara ait yönetim plânları, yürürlük tarihinden itibaren en geç altı ay içinde bu Kanun hükümlerine uyarlanır. Yönetim plânında bu yönde değişiklik yapılması için mevcut kat malikleri kurulunun salt çoğunluğu yeterlidir. Mevcut toplu yapı yönetimleri, yönetim plânı değişip buna göre yönetici seçilene kadar geçici yönetim olarak görevini sürdürür. Toplu yapı yöneticisi seçimi, en geç yönetim plânının değişimini takip eden üç ay içinde yapılır.
MADDE 25- Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 26- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
Kaynak: apartmanyoneticisi.com/http://www.arikoy.com.tr/
Sayın Bahadır
Her bağımsız bölüm gibi arsa payı oranında veya m2 bazında masraflara ortaktır.Ben kullanmıyorum diyerek masraftan kaçamaz.Bu dükkan veya daire kullanılmasada dahi ortak masraflara katılmak zorundadır.Saygılarımla..
Bir toplu konut sitesine yeni taşındım ve daireyi 17 ekimde(kredi ve tüm tutarın yatırıldığı tarih) teslim aldım. Ev merkezi ısıtmalı ve benden taşınmadan önceki 3 ay öncesinin ısınma giderleride isteniyor. Hukuki olarak ödemelimiyim?. Teşekkürler.
Sayın Midilli ben 12 katlı 24 daireli bir apartmanda oturmaktayım.Apartmanımızın çatısına Baz İstasyonu koydurtmak istiyorlar.Bu sağlık açısından çok sakıncalı.Ancak çoğunluk para getirisi olduğu için cazip bulup koydurtmak istiyor.Ne yapıpta mani olabilirim?Sadece benim itirazım yeterli olabilir mi?Sonra karar defteri sene sonlarında Noter tarafından tastik edilmiyor.Yıllardır kara düzen tabir edilen sistemde gitmiş.Hukuki bir durum olduğunda bu konu en azından mani olmama yardımcı olabilir mi? Teşekkür ederim.
dublex birbinada oturuyorum binan çatı bakımı vaya onarımı binaya mı ait yoksa banamı şimdiden teşekkürler
çok özürdileyerek ,daha önceden sormuş olduğum soruma lütfen ama lütfen birkaç gün içinde cevaplıya bilirmisiniz.şimdiden teşekkür ederim.
ben zemin+3 koaln bir apartmanın tıpkı daire gibi yapılmış fakkaçak olan çatı katında kiracı oklarak oturmaktayım hoşuma gitti ssatın almak istiyorum fakkaçak yapılmış ev sahibim 5 milyar tl ceza karşılığı tapu çıkarılabileceğini söyledi böyle bişe varmı aydınlatırsanız sevinirim..
OSMAN BEY ARKALI ONLU IKI EVİMIZ VAR ONDEKI EV YOLA BAKIYOR.ARKADAKIDE ONDEKININ TAM ARKASINDA.TAPUDA HİSSELİ ARKADAKI EV SAHIBININ IMZASI OLMADAN BIŞEY YAPAMIYORUZ.TAPUYU AYIRMAK İÇİN GITTIGIMIZDE ARKADAKI EVIN YOLU OLMADIGINDAN MECBUR HISSELI KALIYOMUŞ AYRILAMAZMIŞ.ONUN ONUNDEN SAGINDAN SOLUNDAN BIRTANE YOL GITMESI GEREKMIŞ BU TARZ BIŞEY VARMI.NASIL BI ÇÖZUM URETEBILIRIZ SAYGILAR..
Sayın Osman Bey,
Oturduğumuz bina altı katlı ve çift daire olmak üzere toplam on iki daireden oluşmaktadır. 1993 senesinde müteahhit tarafından yapılmış olup en üst kkaçak yapı durumundadır (belediye taraıfından zabıt tutulmuştur). Binamızın iskanı da bulunmamaktadır. bu durumda,
a) İskan alınabilir mi?
b) Kaçak kattan dolayı daire sahipleri ceza alabilirler mi?
Benim Batıkent te bir dairem var.Kooparatiften almıştım.190 dairelik bir site. Merkezi sistemle ısınmakta. Şimdi bu yeni kanunla Mantolama yaptırmak zorundamıyız. Bir çok kişinin maddi durumu müsait değil. Yaptırmamız biraz zor görünsede mecburmuyuz yoksa bu şekilde oturulsa cezasımı var. 22,01,2011
cevabınızı bekliyorum teşekkürler. Birde bununla ilgili kanunu bulamadım.Yardımcı olursanız sevinirim. Binanın yaşı 20
en üst kdam akmasından zarar görmüş.senede iki defa gelen kimseler.tavanı ıslanmış.son söylediğinde hemen yaptırdık.şimdi zararını yönetimden talep ediyor.20 senelik bina. böyle birşey talep edebirmi? saygılar
Sayın Osman MİDİLLİ,
1976 yapımı 24 daırelı bır apartmanda kmalikiyım.Yıllardır apartmanımızda bır otopark problemı var.Apartmanımıza aıt olan otopark metrekare acısından 24 arabanın fazlasına ımkan vermıyor.Malesef bazı malıklerın 2 arabası mevcud otoparkda herhangı bır numaralandırma yapılmadıgı ıcın erken gelen kapar mısalı bızler arac koyacak yer bulamıyoruz.2 arac sahıblerı otoparkın numaralandırılmasına şıddetle karsı cıkıyorlar.Ben bu konuda malesef cok madurum ne yapabılırım.?? teşekkurler
Sayın Osman MİDİLLİ,
1976 yapımı 24 daırelı bır apartmanda kmalikiyım.Yıllardır apartmanımızda bır otopark problemı var.Apartmanımıza aıt olan otopark metrekare acısından 24 arabanın fazlasına ımkan vermıyor.Malesef bazı malıklerın 2 arabası mevcud otoparkda herhangı bır numaralandırma yapılmadıgı ıcın erken gelen kapar mısalı bızler arac koyacak yer bulamıyoruz.2 arac sahıblerı otoparkın numaralandırılmasına şıddetle karsı cıkıyorlar.Ben bu konuda malesef cok madurum ne yapabılırım.?? teşekkurler Sayın Esra Kenangil
24 daireli bir apartmanda otopark sorunu olduğunu söylüyorsunuz.24 daire için 24 otopark yeri varsa 2. arabalar otopark dışında kalmalıdır.2. arabaların otapark dışında kalınmasıyla ilgili yönetim kararı alınması gerekir.Buna uyulursa sorun çözülür.Selamlar..
1 yıl kadar önce 4 katlı kapalı bir otoparkı olan binada ev satın aldım.o zaman sığınak olarak bildiğimiz bodrum katın 1 hafta kadar önce tadilatlar yapılarak daire şekline dönüştürüldüğünü ve bizim aldığımız fiyatın yaklaşık 1/3 fiyatına satıldığını öğrendim.bu tip binada sığınak zorunluluğu varmıdır.bodrum katı satın alan kişi kapalı otoparkı kullanabilir mi?teşekkürler
sayın osman bey öncelikle işlerinizde başarılar dilerim.size bir sorum olacak.20 daireli bir aprtmanda kendimize ait kmülkiyetli dairemiz var.apartman sobalıydı sonrada apartman sakinleri bir araya gelip kalorifere geçmek istiyorlar.ben daireyi sadece yaz aylarında kullanıyorum.kışın başka bir yerde ikamet ediyorum.bu yüzden kalorifer istemiyorum.bana zorla katılacaksın diyorlar.yoksa katı satışa çıkarırız falan diyorlar.bu durumda benim kanuni hakkım nedir.ben istemeden diğer tüm sakinlerin karar vermesiyle ben bu karara uymak zorundamıyım.
merhaba ben 15 daireli bir apartmanda oturuyorum. dairem giriş katın altı. ve dairemin altında açık otopark var. ısınmada sorun yaşıyorum yalıtım yaptırmak istiyorum ama bunu ben mi yaptıracağım yoksa apartman ortak alanı olarak yönetin mi yaptıracak.
bu yasa yürürlüğe ne zaman girecek yenikmülkiyeti teşekkürler
6 katlı apartmanın zemin katında oturuyorum ve ilk balkonu olan komşumuz aşagıya çöp kovasına varana kadar atıyor ve uyardım ne yapmam lazım yöneticimiz hiç ilgilen miyor nereye şikayetimi bildirmeliyi.
merhaba.2006 da biten inşaattan mutaahitten 4 katlı binanın en üst dairesini aldım.çatının altına düblex veya teras gibi 2 cam acarak yapmak istiyorum.çatı çok yüksek olduğu için çatı aynen kalacak.belediyeye sordum .görevli imar memuru binanın yaşı 5 sene dolunca ,bir mimara tadilprojesi yaptırıp belediyeye onaylatmak gerekli diye söyledi.kmaliklerinden bahsetmedi.
SORUM :bina sakinlerinin izinleri olmadan düblex yada teras yapmam mümkünmüdür.belediye böyle bir onayı verebilirmi.ne gibi sorunlarla karşılaşırım.saygılarımı sunarım. furkan…
Merhaba…. Yıllardan berı üst komşumdan yana bır sıkıntım var….
wc nın tavanından banyo yaptıkları zaman su akıyor…kaç kere kıbarca sorunu dıle getırdım hep yaptıracaklarını soyledıler…yaptırdık dedıler şoyle boyle dedıler lakin hala sorun bıtmedı…ben artık soylemeye utanıyorum…nereye kıme şikayet etmelıyım dıyalogla bu ışın olmayacağı artık anlaşıldı son çarem nedır yardımcı olursanız çok sevınıcem…
teşekkur ederım.. Sn GÖKAY Bağlı bulunduğunuz belediyenin zabıta müdürlüğüne müracaediniz.Çözüm bulamazsanız dairenizi sigorta ettirerek mahkemeye müracaederseniz çözülebilir.Saygılarımla..
sn osman MİDİLLİ
gürpınarda yeni yeni gelişen bir yer olmasına rağmen kiralar çok yüksek,bende işlek bir caddede geniş kaldırıma(burda kaldırımın üstünde kontenyer çok var) prefabrik ev kontenyer yaptırmak için ne yapmalıyız nereye başvurmalıyım nasıl izin alınır…bilgilendirirseniz sevinirim.saygılarımla
3 katli bir bina da oturuyorum yanliz diger dairesahiplerinden izin aalıp cati nin yaridina dublek yapmam belediye tarafından sorun oluru mu ve cezası varmi
4 katlı bir aparmanın mirascısı olarak kmalikiyim. birinci(zemin)katta oturan sahıs,apartmana bitişik kaldırıma
(bina üç yanı apartman bahçesidir) ayaklı olarak hem mutfak tüpünü,hem de ayaklı mazot deposunu koymuştur.ortak yer olan apartman çevresindeki kaldırıma bunları koyabilir mi? kmülkiyeti kanununa göre bunları kaldırması konusunda uyardık ama bizi dinlemiyor ne yapalım.?
merhaba binamız 12 daire bulunmaktadır binamızın otoparkı projede bina altı ve bina arkası yeşil alan bina önügörünmektedir şu anda bina arkası otopark bina önü parke döşelidir bina önünü otopark olarak olarak değişiklik yapabilirmiyiz yapabilirsek hanki kanuna göre yaparız saygılarımızla
sayın osman midilli bey
apartmanın çatı katında oturuyorum. terastan alt kattaki komşumuza her yağmur yağdığında su aktığı için belediye zabıtalarına bizi şikayet etti. zabıtalar tarafından hakarete uğradık. terasın üzerine bir çatı yaptırmaya param yok. acaba çatı katındaki bu terası kapatmak için bütün daireler ortak para vermek durumunda mı? teşekkür ederim.
merhaba.
Ben oldukca eski,yıgma tugla 4 katlı bir binanın en ust katında oturuyorum.Binaya mantolama yapıldı.Buna ragmen hic ısınamadık.sebebinin ise 2 sene once kendi paramla serdirdigim ısı yalıtım siltelerinin çatı aktarım ve onarımı sırasında zarar gordugu ve eksildigi yani evimin ustunde hemen hemen tum odaların ustunde yalıtım malzemesinin yeniden serilecek hale geldigini gorduk.Buranın ısı yalıtımı yapılması binaya ait bir gider degil midir? Yaptıgımız apartman toplantısında bu durumu aktarmama ragmen masrafa ortak olmak istemediler.karar alınmadı.Ama malum soguklar baslıyor.yapılması gerekiyor.
Ben simdi tekrar yaptırıp masrafını alamaz mıyım? ya da nasıl bir yol onerirsiniz? 2 sene icinde 2 kere catıya masraf yapmıs olacagım.Her ikisinin de masrafını alabilme sansım var mıdır? Alamazsam ama almak hakkım ise aidödememe yolunu secebilir miyim? tesekkurler.
Merhabalar 1.5 seene once bi daire aldım sıfır yeni bina şuan balkonumu kapatmak istiyorum ama bazı kişilerden yeni binalara biley yapmak yasak dıye duydum bırısı şikayet etse yıkılabilirmiş doğrumu balkonum gomme balkon dış cepheye zarar verecek bi durum olmayacak aslında eski toprak sahıbı sorun cıkarıyo dış gorunus acısından herkes cam balkon yapmayacak dıye bi kaç daire yapmak istıyo yapsak ceza alırmıyız acaba tesdkkur ederım
yardımcı olursanız sevınırım kuafor dukkanım var vergı levhamı yazar kasa ruhsatımı aldım yonetıcı karar defterını vermıyor mal sahıbımden hava parasını alabılırmıyım dukkanım muhurlu
sayın Midilli,
senede en fazla 3 hafta kadığım sadece yazları gittiğim yazlık evime tesadüfen bugün gittim ve eve girdiğimde şaşkınlık içerisinde kaldım. salonun heryeri simsiyah kurum doluydu, koltuklar perdeler duvarlar… belli ki alt ya da üst komşu soba yakmış ve bacadan sızıp heryanı kaplamış. yangın çıkmadığına şükür mü etsem yoksa eşyalarımın mahfolduğuna yansam mı bilemedim. size sorum yasal bu durumda yasal olarak birşey yapabilirmiyim. maddi tazmindavası açabilir zararımın karşılığını alabilirmiyim. ne yapmalıyım? beni aydınlatırsanız çok sevinirim. şimdiden çok teşekkürler…
Sn, Osman MİDİLLİ
Öncelikle vermiş olduğunuz bu hizmetten dolayı sizi yürekten kutluyorum.
Apartmanımıza güvenlik sistemi takılmak isteniyor.
1- Güvenlik sistemi takılması için çoğunluk kararı gereklimidir? Gerekli ise bu salt çoğunlukmu yoksa 5/4 çoğunluk mu?
2- Apartman sakinlerinden birinin ben takılmasını istemiyorum. Ben bu hizmetten yararlanmayacağım deme hakkı var mıdır?
Değişik 2. fıkra: 2814 – 13.4.1983) Gider veya avans payını ödemeyen kmaliki hakkında, diğer kmaliklerinden her biri veya yönetici tarafından yönetim planına, bu Kanuna ve genel hükümlere göre dava açılabilir, icra takibi yapılabilir. Gider ve avans payının tamamını ödemeyen kmaliki ödemede geciktiği günler için aylık (Değişik ibare: 5711 – 14.11.2007 / m.9) “yüzde beş” hesabıyla gecikme tazminatı ödemekle yükümlüdür.
1- Apartman giderlerini geciktirmek zorunda kalan bir kişiden kanunda belirtildiği gibi %5 gecikme zammı mı alınması gerekir. Yoksa yönetici Yönetim kurulu kararı ile veya genel kurul kararı ile biz gecikme oranını %10 olarak belirledik diyerek %10 gecikme tazminatı talep edebilir mi?
2- Apartmana takılacak olan güvenlik sistemi apartman sakinlerinden biri tarafından 43 maddede belirtilen çok masraflı ve lüks olan harcama olarak değerlendirilebilmi?
II – ÇOK MASRAFLI VE LÜKS OLANLAR: MADDE 43 – Yapılması arzu edilen yenilik ve ilâveler çok masraflı ise veya yapının özel durumuna göre lüks bir nitelik taşıyorsa veya anagayrimenkulün bütün kmalikleri tarafından kullanılması mutlaka gerekli olan yerlerinde veya geçitlerinde bulunmuyorsa, bunlardan faydalanmak istemiyen kmaliki, gidere katılmak zorunda değildir, bu gibi yenilik ve ilâvelerin giderini onların yapılmasına karar vermiş olan kmalikleri öderler. Bununla beraber, başlangıçta giderlere katılmayan kmaliki veya onun küllî veya cüzi halefleri yenilik ve ilâvelerin yapılması ve korunması giderlerine sonradan, kendi arsa payları oranında katılırlarsa, yapılan lüks yenilik veya ilâveden faydalanma hakkı kazanırlar.
sayın yetkili benim bir sıkıntım var yardımcı olursanız sevinirim…
biz koop.olarak 2-yıl önce kömürlü ısıtma sisteminden ferdileşerek kombili ısıtmaya geçtik.şimdi bazıları ısınamıyoruz diğerek tekrar kömürle ısınmaya geçmek istiyor biz azınlıktayız kömürle ısınmayı istemiyoruz acaba kanunen tekrar kömürle ısınmaya geçebilirlermi..
yardımcı olursanız sevinirim…
Sayın Osman bey
ısıtma sistemini kömürlüdden kombiye yönetim kurulu kararıyla oy birliğiyle geçtik zaten bu geçiş sırasında belediyeye bildirmek zorunlu değilmi eğer bildirilmemişse (bir bilgim yok )yönetim kurulu kararı geçerli sayılmazmı ?Ayrıca belediyeye bildirmemeksuç değilmi ?
SAYIN MİDİLLİ
biz apartman olarak yaklaşık 5 sene önce merkezi kömürle ısınmadan ferdi kombiye geçtik… ama iki üç kişinin baskın çıkmasıyla geçen sene tekrar kömürmü sisteme geçildi ama ben kabul etmedim şu anlar kömür yakıyorlar ben kombiyle ısınıyorum. ferdi sistemden tekrar geri merkezikömüre geçmek yasal olarak mümkünmü yardımcı olursanız sevinirim..
not :ayrıca kömür aidatı ödemediğim içinde mahkemeye verdiler yardımcı olursanız sevinirim ..
Merhaba, 20 daireli bir apartmanda oturuyoruz.Binamız merkezi sistemle ısınmakta. 1)Apartmanın ortak alanlarında yer alan (apartman girişi ve boş bulunan kapıcı dairesi)kalorifer petekleri yasaya göre yanmak zorunda değil mi?
Apartman toplantısında 20 dairenin 11 dairesi yanmasın kararı alabilirmi? 2)Aynı binada merkezi sistemde kalorifer yanma derecesi kış aylarında dışarıdaki dereceye göre yasal olarak kaç derece de ayarlanmalı? 3)Apartmanımızın karar defterleri ve diğer hiçbir evrakı noter tasdikli değilse….bir konu üzerinde dava açtığımız zaman nasıl bir sonuç alırız? Şimdiden teşekkür ederim vereceğiniz kıymetli bilgilerden…
Selamlar Osman Abi,
WebSiten gerçekten müthiş.teknik tedaylar harika,
merhabalar,iyi çalışmalar diliyorum.
Benim öğrenmek istediğim benim bulunduğum dairenin kmülkiyeti tabusu yeni yönetmeliğe göre ne anlama geliyor?
Bir şart ve kanun maddesi bize herhangi bir yüklenim getiriyormu?
İnan abim kafam karıştı,bu tabu ve özelliklerini gerçekten bilmiyoruz.
Bilgilendirirsen memnun olirem.
teşekkürler,saygılar
by
Sayın Midilli,
Üst kattaki komşum ağırlığı 948kg/m2 olan ve 1268kg toplam ağırlığı olan bir okyanus akvaryumunu yatak odamızın üstüne koydu.İlk önce rica ettik,, sesten rahatsız oluyoruz hiç olmazsa başka bir yer koyun cevap malesef olumsuz oldu ve bizde belediyeye şikayet ettik geldiler tespit ettiler ihtar verdiler.Bir müddet ses ksildi sonra yine başladı..bu sefer belediyeye değil özel yetkili bir kuruluşa tespit ettirdik ve arkasından mahkemeye hem gürültü hemde statik açısından(binanın statik projesini yapan şirketten bu yükün dep.yön.aykırı olduğunu ve binaya zarar verebileceğini belirten yazıya istinaden)şikayet ettik.Gürültü için bilirkişi tayin edildi gün verildi …geldiler bir şey bulamadılar çünkü bir gün evvel akvaryumun bakımı yapıldı temizlendi gürültü kalmadı.bizde statik konusunda ısrarlı olduk ve bilirkişi(inş.Müh.) özetle bu ağırlığın deprem yönetmeliğinde verilen 200kg/m2 nin üstünde olduğunu vekaldırılması gerektiğini bildirdi hakim lehimize karar verdi.Temyize gittiler ve yargıtay bilir kişinin raporunun teknik üniversiteden bir heyet tarafından verimesi gerekçesiyle kararı bozdu.(maalesef komsum biraz hatırlı bir kişi olup eli kolu uzundur)Yakında yeni bir stresli döneme gireceğiz tavsiyeniz nedir ?
merhabalar kolay gelsin. benim kömürlüğümün üstüne üşt kattan su sızıyor Büyük ihtimalle temiz suborularından birisi patladı.
patlayan su borusu kimin olursa olsun bina yönetimi mi yada üst kattaki komşu mu yaptırması gerekiyor. teşekkürler
ben16darileli apartmanda oturuyorum komşulardan birisi zeminkatta kalorifer peteğini büyüttü bukişinin petek büyütme hakkı varmı saygılarımla
Sayın YUSUF
Geçmiş olsun.Yazlık binalar ruhsatına aygırı yapılmışta mı? belediye yıkım kararı almış yada bilir kişi raporuyla depreme dayanıklı olmadığı belirlenmiş demi? yıkım kararı alınmış pek anlaşılamadı.Ancak ne olursa olsun kirtifakı kurulmuşsa arsa üzerinden hisselendirilmiştir.Binalar iskan almadığı sürece arsa gözükür. Yani binalar yıkılması durumda tapu üzerinde yazılan hisse kadar o arsaya hissedarsın.Saygılarımla.
Sayın KARTANESİ
Konu çok karışmış bir avukile görüşmeniz uygun olur.Saygılarımla.
Sayın MEHMET SOYASLAN
Doğalgaz kapınıza gelmişse doğalgazı kullanmak daha sağlıklı olur.Doğalgaz borularının binaya ve bina içinde devam etmesi gerekir.Doğalgaz daire kapısının önüne kadar gelmek zorunda olup,daire içine alınıp alınmaması ve satakılıp takılmayacağına siz karar verebilirsiniz.Saygılarımla.
Sayın Özlem
Bildiğiniz gibi yasal olmayan yapılar kaçak olduğundan ilgili belediyenizce tespit edilmesi halinde hem yıkılır hemde para cezası verilir.Kötü emsal, emsal sayılmaz.Saygılarımla..
Sayın Özlem
Kalorifer boruları tabiki demirbaş sayılır. Masraflar kmülkiyeti yasasına göre mal sahibine aittir.Ancak arada bir anlaşma varsa kiracıda öder.Saygılarımla.
Sn GÖKAY Bağlı bulunduğunuz belediyenin zabıta müdürlüğüne müracaediniz.Çözüm bulamazsanız dairenizi sigorta ettirerek mahkemeye müracaederseniz çözülebilir.Saygılarımla..
osman bey selamlar, 27 blok ve 672 daireli bir sitede oturuyorum.
oturduğum blokda toplam 24 daire bulunmakta zamanında kooperatif kurularak yapıldığı için kirtifakı sırasında dairelere numaralandırma yapılırken çapraz yapmışlar,site yönetimi ile paylaştık,karşılıklı olarak satış yapmanız gerekiyor deniliyor.buda 24 daire için yaklaşık 40.000 tl.bir tutarı buluyor projemiz tek değil bizimle birlikte yaklaşık aynı tip sitede 11 blok var ve 10’u yanlış.proje üzerinde numaralar değişerek çözülebilirmi? veya başka çözümü varmı? ilginize şimdiden teşekkürler osman berke
yeni kmülkiyeti kanunu 2008 yılı itibariyle yürürlüğe girmiştir.saygılarımla
Bu konunun uzmanı bir avukata sormanızda yarar var. Teşekkürler.
Siteye ait olan yüzme havuzunun kullanımı hakkı site yönetimince hicbir şekilde sınırlandırılamaz.Sınırlandırılması halinde 634 sayılı kmülkiyeti kanunu doğrultusunda mahkemeye başvurmak gerekir.Saygılarımla..
Sayın HALİME, Oturduğunuz binanın son katı kaçak gözüküyor.Bu durumda Kaçak olan kiçin bağlı olduğunuz Belediye tarafından yapı tatil tutanağı (zapıt)düzenlenmiş para ve yıkım kararı çıkmiştır.Anladığım kadarıyla para cezasını ödemişsiniz.Belediyece bu katın yıkılmadığı anlaşılmakta,
Kmülkiyetli tapu alabilmek için binanın tüm katları yasal olmalı,yasal olması halinde öncelikle noterde hazırlanacak kirtifak listesi Belediyece tasdikli projenin üzerine ve tapuya gidecek suret veya tasdikli projeye yapıştırılarak bir üst yazı ile tapuya gönderilir.arsa pay oranları doğru ise kirtifakı kurulur.Daha sonra bina bitiminde binanın iskanı almak için ise ,gerekli vergi ve harçlar yatırıldıkdan sonra bina plan,proje ve eklerine uygunsa Belediyece iskan verilir.Bina cephelerini gösterir fotoğraf tasdikinden sonra Tapuya baş vurularak kmülkiyeti talep edilir.Tapu öncelikle arsa cins tashihi yapılarak binaya dönüştürülür.Daha sonra kmülkiyet tapusu alınır.Şimdi istenen kmülkiyetli tapu bu tapudur.
Kaçak binalara kmülkiyeti kurulamaz.Yasa hakikatten bir boşluk var.Tümü kaçak veya projesine aykırı binalar iskan alamıyacağından kmülkiyeti kuramaz.Para yatırılarak kmülkiyeti alınır diye yasada birşey yok.
Burdaki amaç yasal olan binalar kmülkiyet tapusunu alsın diğer binalar için herhalde imar afı gelecek..Başka türlü çözülmez..SAYGILARIMLA..
sayın osman bey bana ait diyarbakırda bir dairem var 2003 yılında yapıldı çevre düzenlemesi 2008 de yapıldı ben şuan aydın ilinde ikamet ediyorum yönetim çevre düzenlemesi ile ilgili karar almış banada tel. ile bilgi verdiler bende yöneticiye daire başı nekadar ödeneceğini sordum 800 ytl olduğunu söyledi bende kabul ettim ancak her harcamanın faturalanmasını mümkün olursa faturaların fotokopilerini bana göndermelerini istedim tamam dedi bu süre içinde düzenli olarak aidatımı ödedim 700 ytl ancak 3 ay önce yönetiçi beni arayarak masrafı daire başı 1100 ytl olduğunu söyledi bizim site 56 dairelik yaklaşık 60 bin liralık harcamadan bahsediliyor faturaları istedim şu ana kadar elime ulaşmadı hiç ihaleye verilmeden götürü usulü iş yaptırılmış bu harcamaların yasal olmadığını elime faturalar ulaşmaz ise geri kalan ödemeyi yapmayacağımı söyledim oda mahkemeye baş vuracağını söyledi sorum şu.yapılan harcamalar yasalmı ihale usulü yapılması gerekmiyormu ve yapılan harcamaların faturaları görmek hakkım değilmi mahkeme yolu ile hak talep edebilirlermi.vereceğiniz bilgilerden dolatı şimdiden teşşekkür ederim
sayın Osman MİDİLLİ yaptığınız yorumlar bana biraz teselli oldu,
benim şikayetim biraz uzun olacak ama cevap verirseniz çok sevinirim.
4. katlı bir apartmanın 3. katında oturuyoruz, üst katımız teras anne ve oğlu yaşıyor. bu kadının sabah 06.00 da uyanıyor terasta sesi gürültüsü bitmiyor birtane demir divanı var onu çekip duruyor, takırtıları gürültüleri bitmiyor, dairenen arka ve ön tarafında özellikle kapı pencere açıkken halı kilim ne bulsa silkeliyor, balkonları yıkarken su olduğu gibi bizim balkona geliyor, ayrıca ne eline geçse bizim ve 2. katın balkonuna atıyor (ör: geçen akşam salatalık parçalayıp atmış).
biz bu evi 4 ay önce aldık bizden önceki ev sahibi bu kadının yüzünden evini satmış. biz ve 2. kattaki komşu kendisinden şikayetçiyiz,kapı dinleme huyu var, merdiven yıkama gününe uymuyor, ayrıca kadın çok terbiyesiz ve birisiyle kavga ettiği zaman terasa çıkıp karşısındakine ağza alınmayacak sözler söylüyor, daire kendisine ait 2. katla birlikte şikayet ettiğimizde binadan attırabilirmiyiz? şikayet nereye yapılır, ne yapmamız gerekli şimdiden teşekkerler
32 daireli bir sitede herkes istediği kadar kalörifer peteği taktırabilir mi? en üst dairede eksik petek yanıyorsa yönetici dahi herkes fazla petek takarsa kanunen birşey yapılabilirmi? nereye şikayet edebiliriz
merhaba annemin üzerinde bir dükkanım var ve kmülkiyeti ayrılmamış durumda acaba kasıma kadar süresi olan bu kmülkiyetini ayırma konusunda bir değişiklik var mı bilgi verebilir misiniz şimdiden teşekkürler
Merhabalar, Çatı katında bulunan daireme ait terası 2 sene önce apartman yönetimin yazılı izni ve belediyenin imar müdürlüğünün yazılı iznini alarak kapattım.Ana yapıya zarar vermeyecek ve yük getirmeyecek şekilde yaptığım kapatma işlemininden apartman yönetimi görselliği bozduğu gerekçesiyle mahkemeye vermekle beni zor durumda bırakmıştır. Vermiş oldukları yazılı izne ve imar md lüğünden almış olduğum izne rağmen böyle bir hakları var mı ? TEŞEKKÜRLER..
apartmanda iki kişi demir yaptırmış..balkonlar kapatılmış.panjuru olanda var…onalar izin almadan yaptırmışlar..ben yeni taşınacağım taşınmadan önce demi yaptırdım yönrtici ve üst komşum bana yaptıramazsın dedi hakları varmı..benim hakkım nedir …diğerlerini yaptırdıkları için şikayet yada örnek suna bilirmiyim …teşekkürler…
Sayın Osman MİDİLLİ,
30 darileli apartmanın zemin katında oturuyorum kalorifer peteğini büyütme hakkım varmı oturdugum apartman site yönetimine bağlı saygılarımla iyi çalışmalar
kiralamış oldugum arsada imar durumu 7[yedi] kolarak görüluyor.
ben 2 [iki] kolarak mimari ,sitatik,elektirik,tesisprojelerimi hazırlayıp inşaruhsatı almak icin muracatta bulundum siirt belediye imar mudurluğu hazırlamış oldugum projelerimin iki kdegilde yedi kata göre hazırlamamı ve yedi kata göre ruhsharclarını yatırılacagını belirtiler.bunun haksızlık oldugunu belirtiğimde herkese böyle yapıyoruz dediler sizinkide bu şekilde olacak .
bende bu magduriyetimin giderilmesi icin bununla ilgili genelge yönetmenlik veye kanuni hakkımın neler oldugunu belirtcek belgeleri tarafıma en kısa surede gönderilmesini arzederim .
kiralamış oldugum arsada imar durumu 7[yedi] kolarak görüluyor.
ben 2 [iki] kolarak mimari ,sitatik,elektirik,tesisprojelerimi hazırlayıp inşaruhsatı almak icin muracatta bulundum siirt belediye imar mudurluğu hazırlamış oldugum projelerimin iki kdegilde yedi kata göre hazırlamamı ve yedi kata göre ruhsharclarını yatırılacagını belirtiler.bunun haksızlık oldugunu belirtiğimde herkese böyle yapıyoruz dediler sizinkide bu şekilde olacak .
bende bu magduriyetimin giderilmesi icin bununla ilgili genelge yönetmenlik veye kanuni hakkımın neler oldugunu belirtcek belgeleri tarafıma en kısa surede gönderilmesini arzederim . Yeni yapılacak binalarda bina yüksekliği belirlenmiş ise imar planlarındaki şartlara belirlenmemiş ise yönetmelikte gösterilen yüksekliğe veya kadedine uyulması zorunludur.
Ancak temel, statik hesapları, bahçe mesafeleri, merdiven, ışıklık, kadedi, bina yüksekliği ile ilgili faktörleri plan ve yönetmelikte gösterilen azami yüksekliğe göre hesaplanmak, gerektiğinde asansör yeri bırakılmak, proje mesuliyeti ile fiilen yapılacak bölümün fenni mesuliyet hizmetleri bu esaslara göre aranmak koşulu ile daha az katlı inşayapılabilir. Ayrık nizama tabi olup, 4 ve daha az katlı bina yapılması gereken yerlerde inşa edilecek eksik katlı binalarda bu şartlar aranmaz Bu uygulama birden fazla parsel üzerinde oturan bitişik blok ve ikiz nizam binalarda uygulanmaz. Saygılarımla..
Sayın Osman Bey, beni 5 katlı bir binanın son katındayım üstümüzde çatı var.ama çatı katı değil ev. üst katta 3’üncü kata kadar olan kişilerin depoları var üstü kiremit çatı. Çatı akmaya başladı ve binanın elktrik tesisantında da akmalar meydana geldi yağmur suları felan. 3.kattaki şahıs tamirata katılmayacağını bildirdi. mahkemye versem kazan ır mıyım çünkü vimize de damlamalr başladı bina bir site binası. bu şahıs her şeye ortak giderlere karşı çıkıyor sebebi de yurtdışında olmasıymış ama evinde kiracı da yok. nasıl bir yaptırım yaptırabiliriz. binamızda şu an yönetici yok en kısa sürede seçilecek kısacası diğer kattakiler tamirata katılırken 3. kattaki katılmıyor n eyapmalıyım teşeküürler.
24.09.2010 tarihinde yapımına başlanan bir aparman için kirtifak tesisi kurulmak istenmekte fakarsa üzerinde belediyece tapuya şerh konulmuştur. Bu şerh kaldırılmadan iftifak kurula bilirmi? kurulmaz isede şerh kaldırılıp irtifak kurulduktan sonra tekrardan bu şerh konulması doğru olurmu? saygılarımla…
3 bloktan oluşan 30 daireli bir apartmanın 1. katında oturmaktayım…Sitenin cevre düzenlemesinin dısında üst komsunuzun ektigi agaclar evimi rahatsız etmektedir…
Evimin önünü kapatmaktadır…Bu agacları söktürme hakkım kanuni olarak var mi ? Simdiden teşekkürler
3 bloktan oluşan 30 daireli bir apartmanın 1. katında oturmaktayım…Sitenin cevre düzenlemesinin dısında üst komsunuzun ektigi agaclar evimi rahatsız etmektedir…
Evimin önünü kapatmaktadır…Bu agacları söktürme hakkım kanuni olarak var mi ? Dün tüm siteye yazı yollamışlar 30/08/2009 tarih ve 67. kanun gereği çevre düzenlemesine zarar verenler hakkında hukuki işlem başlatılacaktır diye… Şimdi ne yapmalıyım evin önünde 5metrelik ladin olmaz…
Kestirmekden ziyade sökülüp evin yolunun karşı tarafındaki parka dikilmesi taraftarıyım… Bunu hukuka uygun bi şekilde nasıl yapabilirim ? Şimdiden teşekkürler
sayın osman bey, Benim de size bir sorum olucak ailem 1997 yılında kooperatifden bi yazlık aldılar.1998 yılında depremden sonra mütahitimiz kayıplara karıştı almıs oldugumuz yazlık yarım kaldı şimdi bize yazlıgımızın baglı bulundugu beledıye bıze bılır kısı raporu dıye bır dosya yollamıs ama yollu 4 yıl olmus ailemde pek bu konuyla ilgilenmemiş ben yolladıkları dosyayı okudum yıkım kararı almıslar bu durumda bız yıkılmıs olursa yazlık katta ama yazlık daire ailemde alırken kiltifakı almıs yanı yılıkılırsa bızım almıs oldugumuz yazlık elden gıtmısmı oluyo yoksa arsa yerınemı gecıyo merakla cvp beklıyorum tessekkur ederım sımdıden verıcegınız cevaba
sayın osman bey, Benim de size bir sorum olucak ailem 1997 yılında kooperatifden bi yazlık aldılar.1998 yılında depremden sonra mütahitimiz kayıplara karıştı almıs oldugumuz yazlık yarım kaldı şimdi bize yazlıgımızın baglı bulundugu beledıye bıze bılır kısı raporu dıye bır dosya yollamıs ama yollu 4 yıl olmus ailemde pek bu konuyla ilgilenmemiş ben yolladıkları dosyayı okudum yıkım kararı almıslar bu durumda bız yıkılmıs olursa yazlık katta ama yazlık daire ailemde alırken kiltifakı almıs yanı yılıkılırsa bızım almıs oldugumuz yazlık elden gıtmısmı oluyo yoksa arsa yerınemı gecıyo merakla cvp beklıyorum tessekkur ederım sımdıden verıcegınız cevaba Sayın YUSUF
Geçmiş olsun.Yazlık binalar ruhsatına aygırı yapılmışta mı? belediye yıkım kararı almış yada bilir kişi raporuyla depreme dayanıklı olmadığı belirlenmiş demi? yıkım kararı alınmış pek anlaşılamadı.Ancak ne olursa olsun kirtifakı kurulmuşsa arsa üzerinden hisselendirilmiştir.Binalar iskan almadığı sürece arsa gözükür. Yani binalar yıkılması durumda tapu üzerinde yazılan hisse kadar o arsaya hissedarsın.Saygılarımla.
sayın osman midilli yardımcı olusan sevinirim biamızın çatı tamiri için biri hariç diğer 10 kişi karar defterini imzalayıp masrafları karşılıyacaklar yalnız biri kabul etmiyo ne yapmam lazım hangi mahkemeye başvurabilirim ayrıca dava için para lazımmı.
çarşı içinde bir apartmanın giriş katında bir daire satın aldım apartmanın giriş katında 2 tane daha dükkan var ben de aldığım daireyi emlak ofice yapmak istedim apartman sakinleri önce kabul etti sonra içlerinden biri hepsinin kararını değiştirdi.ben bu sırada emlakçı yı açtım apartman ahalisine verdiğim en ufak bir rahatsızlık yok ama o bayan sürekli belediye ye şikayet ediyor apartman 25 yıllık ve tam da şehir merkezinde etraftaki bütün apartmanların alt katları dükkan yani çarşı içinde bir yer.aprtmandakiler yönetim kararı aldılar çoğunluk istemedi hepsi yıllardır bu kadınla ahbap olduğundan onu kırmıyorlar yardımcı olun lütfen daire benim etrafa verdiğim hiç bir zarar rahatsızlık yok kendi mülkümde dükkan açamıyacakmıyım ne yapmalıyım.
Saydıdeğer osman abi ikamet ettiğimiz apartmanda 1.kmaliki evini işyeri olarak kiraya vermiş durumda yönetimin ve apartman sakinlerinin izni olmadan habersiz şimdi işyeri olarak tutan arkadaş ta ofis olarak kullanacakmış yani satış olmayacakmış dediğine göre ama biz apartman sakinleri olarak bu duruma karşı çıkıyoruz mahkeme kararıyla bu vatandaşı çıkartabilirmiyiz ev sahibi diyorki çıkartırsanız benim kira olarak aldığım parayı ve emlakçıya ödediğim komisyonu kiraya verdiğim şahsa ödemek zorunda kalırsınız diyor bunların doğruluk derecesi nedir böyle bir hakka sahipmidir bizleri bu konuda bilgilendiriseniz çok sevinirim. SAYGILARIMLA ABDURRAHMAN GÖKSU
Altı katlı bir binanın altıncı ve taras katında oturuyorum.yani benim meskenim taras katlıdır taras kattaki çatı bölümünde güneş enerjileri mevcut (5 Adet) bozulmaları halınde ve İlkbahar Sonbahar aylarında açma ve kapama yaptıkları zaman çatı tuğlaları kırılıyor güneş enerjilerin suları akıyor buda bana zarar veriyor. Kmülkiyetinde çatılara güneş enerjileri takmak (monte etmek) yasalmı yoksa değilmi bilgilendirirseniz sevinirim.
Malatya da(Şehrimizde)Doğalgaz mevcut SAYGILARIMLA.
Sayın Kazım bey,
634 sayılı KMK Kanunun 43 Maddesi: Yapılması arzu edilen yenilik ve ilaveler çok masraflı ise veya yapının özel durumuna göre lüks bir nitelik taşıyorsa veya anagayrimenkulün bütün kmalikleri tarafından kullanılması mutlaka gerekli olan yerlerinde veya geçitlerinde bulunmıyorsa, bunlardan faydalanmak istemiyen kmaliki, gidere katılmak zorunda değildir, bu gibi yenilik ve ilavelerin giderini, onların yapılmasına karar vermiş olan kmalikleri öderler. Bununla beraber, başlangıçta giderlere katılmıyan kmaliki veya onun külli veya cüzi halefleri yenilik ve ilavelerin yapılması ve korunması giderlerine sonradan, kendi arsa payları oranında katılırlarsa, yapılan lüks yenilik veya ilaveden faydalanma hakkını kazanırlar.
Saygılarımla.
Sayın Hüseyin Bey,
Öncelikle tapunuz var mı? kirtifakı kurulumu?yönetim planınız varmı?
Binayı teslim alırken bir muaffakatname imzalattırlar bunu iyi okumuş olmanız lazım. Okusanızda ilerde neler olabileceğini düşünmemişsinizdir.Toplu yapılarda hele toki nin yapmış olduğu birçok yerde bu site yönetimi sorunları var.Yönetim toki nin elinde olduğu müddetce kapıcı dairelerinide geçici olarak kullanıyordur.Toplu yapılar ,her kmalıkı tarafından imzalanmış yönetim planına göre yönetilirler.Ancak toki elindeki yetkiyi biraz zor bırakacak. Kmaliklerinin “beşte dördünün” yazılı rızası ile yönetimin değiştirilmesi gerekmektedir.Bunu sağladığınıza inanırsanız deneyin bence..MUAFFAKATNAME,YÖNETİM PLANI bunları iyi okumak lazım.TOKİ’ye padişah yetkisi verilmiş..biraz sabır .Saygılarımla..
Sayın Serdar bey,
Sitenin ortak kullanım yeri olan biryeri genel kurul kararı ile aldığınızı söylüyorsunuz.Ortak kullanım yeri şahıs yeri olamaz.Almış olduğunuz yer dükkan olabilmesi için binaya ait tadilprojesi tasdik edilmelidir.Belediyeden onaylattırılarak tapuda yeniden kirtifakı kurulması gerekir.Genel kurul kararıyla olmaz .Proje tasdik edilebilmesi için her işyeri sahibinin muaffakatı gerekir.Saygılarımla..
Sayın Dinçer Irmak, Çevreye yaydığı elektromanyetik dalgalarla dikkdağınıklığı ve halsizlik yaptığı bilimsel olarak kanıtlanan baz istasyonları artık minare, teras ve petrol istasyonlarına kurulamayacak. Çevre ve Orman Bakanlığı’nın yeni hazırladığı “İyonlaştırıcı olmayan radyasyondan kaynaklanan elektromanyetik alanlardan halkın korunmasına yönelik” yönetmelik taslağında baz istasyonlarının kurulacağı yerlere kısıtlama getirilip manyetik alan değerlerinin sıfır olması istendi. Yeni hazırlanan yönetmelikte, “10 kHz ile 60 GHz frekans bandında çalışan sabit telekomünikasyon cihazları balkon, teras ve bahçe gibi yerler ile petrol istasyonları, hastaneler, okullar ve cami minareleri gibi kamunun çoğunlukla bulunduğu hassas yerlerde kurulmamalı.” denildi.
Bu durumda,yukarıda açıklandığı gibi baz istasyonu kurulacaksa istasyonun kurulacağı il veya ilçenin mülki amirinden izin alınmak suretiyle kurulacaktır.Ayrıca bağlı bulunduğunuz belediyeden de izin alınması gerekir.
Bu arada evine baz istasyonu kurulan vatandaşa dava açma hakkı verildi. Ortada hiçbir karar yokken baz istasyonu kurulmuşsa, kaymakamlığa başvurulabilir, dava açılarak karar iptal edilebilir. Belediyeler, İmar Kanunu yetkilerine dayanarak baz istasyonları için yıkım kararı alarak bunu uygulayabilir. Baz istasyonu komşu bir apartmanda kurulmuşsa, komşuluk hukuku hakkındaki hükümler gereği, GSM şirketine tazmindavası açılabilir. Saygılarımla. YARGITAY BAZ İSTASYONU KARARI
T.C.
YARGITAY
4. HUKUK DAİRESİ
Esas : 2003/16434
Karar : 2004/971 YARGITAY İLAMI MAHKEMESİ :Ankara Asliye 9. Hukuk Hakimliği
TARİHİ :13.5.2003
NOSU :2002/574-2003/341
Merhabalar. Yeni KMülkiyeti Kanununa geçiş tarihinden itibaren, kirtifakından kmülkiyetine geçiş için iki yıl süre olduğunu okudum. Ben evimi alalı 4 yıl oldu. Tapu üzerinde okuduğum gördüğüm kadarıyla kmülkiyeti olarak iuşaretlenmiş. Apartmandaki diğer komşuların tapularına baktık onların kirtifakı olarak görünüyor. Kmülkiyetine geçiş için onlarla ortak hareket etmek gibi bir zorunluluğum var mı?
Teşekkür ederim.
Sayın Osman Bey,
2011/5/ayında kiracı olarak oturmuş olduğum daireyi satın aldım.Bu ev bir sitede bulunuyor.Bir sene boyunca kiracı olarak kaldım ve eski evsahibinin siteye eski aidborçları ve dış mantolama yapıldığı zamanda mantolamanın borcu bulunuyordu.Siste yönetimi ben evi satın almadan 1 ay önce mal sahibine haciz kararı çıkarttırdı.Onda benimde adımı yazmışlardı ve bende itiraz dilekşçesi yazdım ve adliyeye teslim ettim.Site şuan benden eski mal sahibine ait aidborcunu ve mantolama borcunu istiyorlar.Bunu almaya hakları varmı?Benim araştırmama göre haciz kararı çıktığı tarihte kiracıydım.sadece bir kira kadar ödemem gerektiğini söylediler.Ne yapmam gerekir.Ben belediyeden temiz kağıdı alarak evi satın aldım.
Sayın Osman Bey
58 konut bulunan bir kooperatifin yönetim kurulu üyesiyim, 2008 yılında ortaklarımıza Kİrtifak tapularını verdik.Ortaklarımızdan biri bu tapu ile konutunun devrini başka bir şahısa sattı ve konutunu sattığı için ortaklıktan çıkarılmasını istedi, bizde karar defterine işleyerek ortaklıktan çıkardık.
Konutu alan şahısa Avukatımız tarafından,kooperatifimize gelerek ortaklık müracaatı yapmasını istedik.Hiç bir şekilde ortaklığı kabul etmedi.Yakında Olağan Genel kurul toplantımız var. Karar alınarak ortaklık sayımızı 57 olarak belirleyebilirmiyiz. Bu konuda bilgi verirseniz çok sevinirim
bizi aydınlattığınız içn teşekkür ederim
Osman Bey, emlak bankası konutlarında 7 katlı bir apartmanda oturuyorum.Elimdeki tapunun üzerinde ”TC kmülkiyeti tapu seneti” yazmakta niteligi ”bloklu 574 Bag.Krg Apt” mesken, birde arsa payı 107/60520 (kno) ve (bagm bl no) yazıyor. evi 1998 yılında aldık alırken herhangi bir yapı kullanım izni verilmedi. yapmam gereken bir sey varmı yoksa tapuda kmülkiyeti yazdıgından değistirmeyecek miyim? Emin olmak istedik yardımcı olursanız sevinirim. tapuda ‘tamamı ahmet ergin adına kayıtlıyken satışından tescil edildi’ yazıyor.
7 katlı bınanın 8 katında çatı katı lambırı tavan arsa tapulu 7/178 hıselı tapu bunanın tamamı bu tapudan atrafında o yukseklıkte bınalar var 2008 ye yapılmış bır bına bına sakınlerı katmulkıyetı almaya yatkınlar bende catı katına alabılrmıyım kmulkıyetı alabılrmıyım ben yoksa beledıye yıkarmı çatı dayremı suve dogalgaz su baglı durumda bılgı verırsenız sevınırım bu dayreyı satın almayı dusunuyorum saygılarımla
Sayin MIDILLI uc katli bir binanin terasinda oturuyorum.
Benim sorum toplam 65 metrekare kullanim alani olan evimin oda duvarini 2 metre genisletmek (duvari terasa dogru genisletmek)istiyorum mesken sahiplerinden kacinin onayi gerekir.Terasi ikiye bolmusler ve diger mesken sahiplerinin kullanmasi yapi itibariyle imkansiz.
Tesekkurler iyi calismalar…
Sayın Osman MİDİLLİ,1992 de bodrumlu bir dukkan satin aldim ,
bu binada kacak kvar oldugundan iskan alinamamis,yapi izni var:dükkanimi ve bodrumu ayri daire yapmak istiyorum..ne yapabilirim birde dukkan önunde beton var onu kırıp alt bodruma cam pencere acmak istiyorum..belediye ne der ..beni aydinlatirsaniz sevinirim..tapumuz hisseli..hayirli calismalar
Osman bey merhaba
sorum binamızın zemin katına 1 hafta önce yeni taşınan yapı izalasyon ve inşamalzemeleri satan dükkanla ilgilidir.
dükkan kiracısı ısınmaya ortak olmayacağını, petekleri kapatıp klima çalıştıracağını hatta petekleri söküp kaldıracağını söyledi.Binanın yöneticisi olarak bunun doğru olmadığını söyledim. ısınma için daha önce kömür alıyorduk doğal gaz olmasaydı kömür almayacak mıydın diye sorduğumda ise o başka şeklinde cevap verdi. dükkan sahibi ise bu duruma karışmıyor.
benim size sorum şudur. zemin kbinaya ait bir mülkiyet, bu dükkan kiracısı petekleri kapatarak veya sökerek ısınmaya ortak olmayabilir mi böyle bir hakkı var mıdır? yoksa binamızın ısınmasına eşit olarak ortak mıdır? cevabınızı bekler iyi çalışmalar dilerim.
Osman bey merhaba
sorum binamızın zemin katına 1 hafta önce yeni taşınan yapı izalasyon ve inşamalzemeleri satan dükkanla ilgilidir.
dükkan kiracısı ısınmaya ortak olmayacağını, petekleri kapatıp klima çalıştıracağını hatta petekleri söküp kaldıracağını söyledi.Binanın yöneticisi olarak bunun doğru olmadığını söyledim. ısınma için daha önce kömür alıyorduk doğal gaz olmasaydı kömür almayacak mıydın diye sorduğumda ise o başka şeklinde cevap verdi. dükkan sahibi ise bu duruma karışmıyor.
benim size sorum şudur. zemin kbinaya ait bir mülkiyet, bu dükkan kiracısı petekleri kapatarak veya sökerek ısınmaya ortak olmayabilir mi böyle bir hakkı var mıdır? yoksa binamızın ısınmasına eşit olarak ortak mıdır? cevabınızı bekler iyi çalışmalar dilerim. Sayın Hasan Çinuk Dükkanda bir bağımsız bölümdür,diğer bağımsız bölümlerle aynı haklara sahiptir.Kalorifer peteklerini kapatarak veya sökerek ısınmaya engel olamaz.Her bağımsız bölüm gibi arsa payı oranında veya m2 bazında masraflara ortaktır.Ben kullanmıyorum diyerek masraftan kaçamaz.Bu dükkan veya daire kullanılmasada dahi ortak masraflara katılmak zorundadır.Saygılarımla..
Geçen yıl satın aldığımız 6 katlı ve bitişik nizamlı binamızın ilk üç katı yandaki bir binaya dayalıdır. benim daireminde bulunduğu kalan 3 kise boştur ve duvarında herhangi bir izolasyon yapılmamıştır. Önümüzdeki yıl apartman olarak bireysel doğalgaza geçeceğiz ancak bahsettiğim 3 katta manto (izolasyon) bulunmadığından dolayı ısı kaybı yaşanacağı ortadadır. İki sorum var,
1. Bahsi geçen duvarın izolasyon maliyeti kmaliklerinin tamamının ortak bölüşülmesiyle mi ödenmelidir yoksa bahsi geçen üç katta oturan maliklere mi aittir?
2. Yandaki bina öğrendiğimize göre bizim izolasyon yapmamıza karşı çıkmaktadır. Hatta bunu “ben binamı yükselteceğim” mazeretiyle yapmaktadır. Bu duruma karşı hukuki yaptırım uygulama şansımız var mıdır?
Sitenizde gördüğüm aşagıdaki sualin cevabını nerde bulabilirim.
ABDURRAHMAN GÖKSU 19 Ocak, 2009 @12:34 Saydıdeğer osman abi ikamet ettiğimiz apartmanda 1.kmaliki evini işyeri olarak kiraya vermiş durumda yönetimin ve apartman sakinlerinin izni olmadan habersiz şimdi işyeri olarak tutan arkadaş ta ofis olarak kullanacakmış yani satış olmayacakmış dediğine göre ama biz apartman sakinleri olarak bu duruma karşı çıkıyoruz mahkeme kararıyla bu vatandaşı çıkartabilirmiyiz ev sahibi diyorki çıkartırsanız benim kira olarak aldığım parayı ve emlakçıya ödediğim komisyonu kiraya verdiğim şahsa ödemek zorunda kalırsınız diyor bunların doğruluk derecesi nedir böyle bir hakka sahipmidir bizleri bu konuda bilgilendiriseniz çok sevinirim. SAYGILARIMLA ABDURRAHMAN GÖKSU
Şimdiden teşekkürler.
BİLGİLENMEMİZ AÇISINDAN ÇOK ÖNEM TAŞIYOR. LÜTFEN CEVAPLAYIN
sitemiz 908(TOKİ) daireden oluşuyor.dairemizi alırken toki bize imzalatmış olduğu belge içinde adımıza siteye yönetim belirleyebileceğini, anlaşmanında bir yıl olacağını yazmış.bize imzatılan evrak 20 sayfa olduğu için okuma fırsatı bulmadan ve nasıl olsa devletin düşüncesi ile imzaladık.karşımıza hiç tasnif etmediğimiz bir yönetim çıktı.düzgün iş yapmıyorlar dairelerin kapı dairelerini kendi malları gibi kullanıyorlar(yaklaşık 30 kapıcı dairesi),işleri sadece aidalmak geciktiren kişilerede gecikme faizini uygulatmak..kısaca üstümüzde kambur.biz bu insanları istemediğimiz halde bunlar kendi başlarına toki ile anlaşma yaparak sürelerini 1yıl daha uzatmışlar.aynen anlaşma metinlerini yazıyorum:
” bilindiği üzere 04.12.2007 tarih ve 5621 sayılı başkanlık oluru ile onaylanan adana ili seyhan ilçesi 908 toki konutlarına ait 01.11.2007-31.10.2008 dönemi bütçesinin süresi 31.10.2008 tarihinde sona ermektedir.
bu kapsamda geçici yönetimin ek 1 ‘de sunulan yazıları ile 01.11.2008-31.10.2009 dönemine ilişkin olarak ortak gider aidve işletme bütçeleri onaylanmak üzere sunulmuştur.
makamlarınızca da uygun görüldüğü taktirde sözkonusu bütçelerin onaylanarak yürülüğe konulması hususunu,takdir ve tensiplerinize arz ederim.”… imzalar filan..
tokiye durumu açtık “sizin daireler şu an bizim malımız taksitleriniz bitip tapularınızı aldığınızda daireler sizin malınız olur o zaman bu konuda siz karar verirsiniz. Ama şu an herşey bizim kontrolümüzde herşeye biz karar veririz istediğimiz yönetimle anlaşmayaparız karışamazsın”diyorlar.bizim binalarımızın altlarını mesken tutup ve oturdukları yerler için kira ödemiyorlar(bu konudada bilgi istiyorum .oturmuş oldukları 1 yılı da tahsil edebilirmiyiz) .Şu anki yapılan, hiç bir site sakininin imzası olmayan anlaşmanın hukuk devletinde yeri var mı?bilgilendirirseniz sevinirim.
Sayın Osman Midilli Bey
Daha önceki yazımdada belirtmiştim bu bulundugum Marmariste
bizim Apart şekilinde Yapı Rusatıyla 1986 senesinde yapılmış ve daire Daire satılmış ve Bilahire Kİrtifatı alınarak Herkese Daire Tapusu verimiştir örnegin Denis Kenarında Petek Kraner Sitesi, Sahil Sitesi, ANkara Sitesi,Yasemin sitesi Metin Sitesi gibi. 22 senedir bizlerde bu binada Daire olarak satın aldık ve sonradan ögrendikki Yapı ve Projede Apart diye
değerlendirilmiş bu arada Belediyede biliyor ve keza bugüne kadar ne bir Apart olarak çalışmış ve nede işletme Ruhsatı alınmış bizlerde 22 seneden beridir 32 daire hem emlak vergisi,Elektrik (Mesken olarak) keza su ve çevre vergisi Belediyemize ödüyoruz. Bu bir haksızlık çift standart yukarıda
belirttigim binalara Daire tapusu verilmiştir örnegin Petek
Kraner sitesinde benimde bir tapulu Dairem vardı sattım ve
bu şimdiki oturduğum daireyi aldım Apartman girişinde Açıkça
yazılıydı GÜNEREN APARTMANI NO 19 sizden ricam beni daha fazla
tenvir edermisiniz bu arada anlamadığınız husus varsa beni ödemeli ararmısınız Telefonlarım 0252 4135754 ve cep 05335157242
Sizden soruma cevap bekliyoru en derin sayğı ve hürmetlerimle
Nedim Saatçıoglu
merhaba osman bey.ben 12 yıldır bir kooperatifte ev sahibi olarak ikamet etmekteyim. yönetim tarafından 1 hafta içinde mantolama için yaklaşık 5500tl ödemem gerektiğine dair bir dilekçe aldım. dilersem nakit dilersem banka kredisiyle ödeyebileceğim belirtilmiş. ancak ben bu parayı ödeyecek durumda değilim. eger ödemezsem kmülkiyeti kanunu uyarınca gereği yapılacagı yazıyor.kanuna göz attıgımda tam olarak anlayamadım. ne yapmam gerektiği konusunda beni aydınlatırsanız sevinirim. eger ödemezsem ne olur ve hukuki yollardan hakkımı arayabiliyormuyum tesekkurler.
SAYIN OSMAN MİDİLLİ SİTEDE OTURUYORUZ.site yönetimi aidborcu olanları avukata vermiş.site yönetimi avukata vermeden önce borçlulara yazılı uyarıda bulunması gerekmezmiysi?
site yönetimi elektirik fiatlarını tedaş fitarifesinin dışında ücret talep edebilir mi? ayrıca sigortalın emekli olmuş birini siteye bekçi olarak almak istiyorlar .alınan kişiye sigorta zorunlumu ,sigorta yapılmazsa cezası var mı ?
yeni kmülkiyeti kanunu yürürlüğe girdikten sonra 6 ay içerisinde hazırlanması gereken yönetmelik hazırlandı mı? hazırlandı ise nereden bulabilirim ?
ben bir apartmanın giriş kayında oturuyorum balkonun parmaklıklarının üst kattaki eve hırsız girebilir diye yıktırmamı istiyor ama apartmanın ortak yerlerine dokunmuyorum ne yapabilirim
slmlar bizim apt 6 daire 2 dublexten oluşmakta cift dairedir 2 toprak sahibi 1 mutahitt bu binayı yaptırmış biz 3kişi bızde daire sahibi 5 ay oldu evi alalı bana sıgnak lazım oldu komsum 1 sene evvel evi almış oda geçen sene istedim beni oyaladılar dedi kendisi yurtdıiında oturuyo neyse gittik sorduk mutahitin kız kardeşiymiş aradı oda sıgnak hakkınız bulunmuyo bitek toprak sahiplerine yaptık anlaşmada vardı bizede gidin tapuya sorun dedi ben boyle bı hakkımız olup olmadını ogrenmek istiyorum vede nerelere başvura bilir ne yapabiliriz bize yardımcı olun lütfen kolay gelsin saygılar
selam benim sorum 18ay önce kredi ile bir daire aldık ama geçen gün başka bir daire için gelen ekspertiz daire numaraların yanlış olduğunu söylemiş yöneticide tapudan proje çıkarmış ve numaralar gerçekten yanlış tapudan demişler takas yapabilirsiniz bunu doğruluğu nedir acaba vede bankada falan bir sorun çıkarmı ve takas yapılırsa bir ücreti varmı cevaplarsanız beni çok sevindirirsiniz teşekkürler.
cevabınız için teşekkürler şimdi bizim site üç biloklu ve üçündede aynı sorun var ve mütahitin daha satılmamış dareleri var bizim daire numarasıyla mütahitin satılmamış daire numarası takas olması gerekiyor yanlız bugün bilok sakinleri topluca tapuya gidildi ve daire başına 1000 lira tapu masrafı varmış
tabi herkese bu bedel çok geldi neden hatamız olmayan bir işin bedelini biz ödeyelim diye düşünüyoruz ama mütahit bize ödetmeye çalışıyo bizde site sakinleri olarak mütahite dava açmayı düşünüyoruz acaba sonuç ne olur dava çok uzun sürermi ve sonuçta haklı olan bizmi oluruz yoksa karşı tarafmı cevabınız için şimdiden teşekkürler
64 Dairelik bir site de oturmaktayım. ancak bizim şöyle bir durumumuz var. site 1996 yılında sobalı olarak kurulmuş ancak daha sonra belli bir çoğunluk sağlanarak kaloriferliye geçilmiş fakşu anda 7 kişi yakıta dahil değil bununla ilgili herhangi bir düzenleme yeni KMK ya göre bunun çözümü varmı bu 7 kişiyi de dahil imkanı yokmudur. gerekli bilgiyi verirseniz memnun olurum. saygılarımla
sayın osman midilli bey şimdiden teşekkür ederim,bizim bina 10 katlı şuan 34 daireli kullanılıyor.belediye ye 4 kher katta 2 daire olarak planı verilmiş…öğrenmek istediğimiz yeni k(28/11/2007)tarihli kanun gereği bizde çoğu bölümü kaçak olarak görülen binamıza kmülkiyeti alabilirmiyiz.ayrıca belediye kaçak katlar için ceza kesmiş ve ceza ödenmiştir müteahit tarafından.ne yapmamız(ne yapabiliriz) gerekiyor.mail adresime cevabınızı yazmanızı canı gönülden rica ediyor,saygılar sunuyorum.iyi çalışmalar.
1.TOKİ’DEN BİR EV ALDIM EVBOŞ DURUYOR SİTE YÖNETİMİ AİDİSTİYOR
2.MERKEZİ ISITMASI YOK NEYE İSTİNADEN BU PARA İSTENİYOR + DAİRE ZEMİN KATTA.
SAYGILARIMLA
sayınOSMAN BEY ben sizden özürdilerim ben yorum yapmak değil görüş ve bilginizden yarar lanmak isdemişdim oğlun yorun kısmına yollamış yazıyı tekrar özürdilerim saygılarımla.
sayın osman midilli ben 10 dairelik bir apartmanda ikamet etmekteyim tapumuz hisseli yeni kay mülkiyeti kanununa göre ne yapmamız gerlli binamız 1999 senesinde depremden önce ikamete açılmış.Şimdiden teşekkirler
Sayın Osman Midili Bey,
1 yıldır kiracı olarak otruduğum apartmanda üst kkomşumun yaptığı gürültüler nedeniyle büyük sıkıntı çekmekteyiz. Bütün uyarılarımıza rağmen gece yarısı temizlik yapmalar halı çırpmalar eşyaların yerini değiştirmeler oda kapılarını ve daire kapısını sertçe kapatmalar sonucunda uyku düzenimiz tamamen bozulmuş vaziyette. Bu durumda bu komşumuzu nereye şikayet edebilirim polise şikayet etmelimiyim ne önerirsiniz.
Osman bey , eminim çok yoğunsunuzdur ancak soruma halen cevap alamadım. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Saygılarımla,
Öznur POLAT
kmülkiyeti kanunundan sizin siteniz kanalıyla haberdar olduk. Bizlere kirtifakınızı kmülkiyetine çevirin diye bir tebliğ gelmedi. Kirtifakımızı ne zamana kadar kmülkiyetine çevirmemiz gerekiyor. Hangi belgeler gerekiyor. Şimdiden teşekkürler.
Merhaba benim sorum şuan ikamet ettiğim apartmanda merkezi sistem kalorifer mevcut ve kömür almayan ev sahipleri var ve onlar yüzünden soğukta oturmak zorunda kalacağız çünkü alınmış olan kömürler bitti.Bu kişiler hakkında ne yapabiliriz şikayet edebileceğimiz bir kurum mevcut mu? Acilen cevap yazarsanız sevinirim.
sn osman bey yeni apartmanda üst kattaki komşu mutfak yerini kplanı harici değiştip dairede yatılan odanın üstüne almıştır ve mutfak gürültüsü odanın üstünde olduğundan çok rahatsızlık vermektedir bu kanunen normalmidir yoksa kplanına uymak zorunluluğu varmıdır bilgi verirseniz memnun olurum.
sayın osman bey öncelikle özverili calışmanızdan dolayı sizi tebrik ediyor görevinde başarılar dilerim benimde size bir konuda bana yardımcı olacağını düşünerek bir konuyu danışıyorum 2005 yılında 62 daire 5 bloktan olşan bir sitede d blk üzerini satın aldım yani catı katı ben tapuyu alınca alt kattaki komşum bize buradan su geliyor diye şikayette bulundu fakbu olay ben almadan öncede varmış benim olaydan haberm yoktu ben bunu site yönetimine sordugumda bura kime ait yaptırması dedim bana söylenen laf oranın mülk sahibine diye söylendi evin üzeri kiremit ama beton catı üzeriydi baktım aldıgım evede 4 yerden damlamış ben bunu kendi imkanlarımla üzerini mebran kaplayıp damladan kurtuldum ve alt kattakinin evine de catıdan gelen yağmur suyu zamanında ustalar yaparken kırmışlar ve ben 8 adet yagmur giderini kırdım pimaşlarını yeniden cekip üzerine fayas yaptırdım ve alt kattaki komşumun evine su gidmesini önledim ve daha sonra bir başka catıda bu aynı olay orada belirdi o kişi siteyi mahkemeye verdi site bunun karşılıgında o insana 3 yıl yakacak parası ve ortak gider parası almayalım o kendisi yapsın diye genel kuruldan gecirildi bu da yaklaşık 8000 tl tutuyor ben bunu emsal gösterek buradan bir hak talep edebilirmiyim mahkemede saygılar.
osman bey terası ben kullanıyorum bunu da bilgi amaclı söyleyeyim 98 m kare teras burayı fayas yaptırdım alt kata su gitmesin diye
Osman bey bu binalarda 90 konut için geçici iskan verildi.1 yıl süresi vardı geçici iskanın.Dediğim gibi kaçak olan yapıların sorununu çözemediğimizden geçici olan iskanlarda iptal oldu
Osman Bey,öncelikle yardımcı olduğunuz için teşekkürler…
…ben bir sitede oturuyorum ,blok kendi başına mantolama işi için karar aldı ve bu karara bütün kmalikleri katıldı.Ben giriş katında oturuyorum ve dairemin altı çok büyük bir SIĞINAK ve dolayısı ile soğuk oluyor ve burayada ısı yalıtımı yapıldı.SORUM ŞU ,
1-Sığınakların TAVANI, giriş dairelerin TABANI olan kısım(ISI YALITIMINDA DA) ortak alanmıdır ?
2-Blok toplantısında alınan kararada ARSA PAYINA bakılmaksızın ödemenin bütün dairelere eşit oranda yapılacağı kararı alınmış,YÖNETİM PLANINDA Ortak Giderler ,ARSA PAYINDAN hesaplanır yazıyor .
(YÖNETİM PLANINDA ,kmalikine ait olan yer dışındaki diğer yerler ortak alandır ve giderler ARSA PAYI üzerinden hesaplanır olarak belirtilmiş.)
3-öDEMEYİ alınan karar üzerinden mi,YÖNETİM PLANINDA belirtildiği üzere mi yapmalıyım?
ÇOOOOOK TEŞEKKÜRLER ,KOLAY GELSİN…
Ankara’dan iyi günler dileklerimizle,
terasın altında oturmaktayım teras katımız yapıldığı halde akıyor yeni toplantımızda terasın üstü kapatılması için terasta oturan komşumuz kapatmayacağını söyledi ikna edemiyoruz ne yapmamız gerekli ayrıca arka bahçe (bahçe)olarak gözüküyor yüzdeyüz imza gerekli olduğu bazı komşularda yüzdeelli olduğunu söylüyorlar…..
Bilgilerinizi rica ederiz Saygılarımızla….
Sayın Osman Midilli, Kiracı olarak oturduğum daireye 1 sene önce klima taktırmıştım ancak 2 hafta önce yapılan apartman yönetimi toplantısında klimaların dış ünitelerinden çıkan hortumların daire içine alınması şeklinde bir karar alındı. Konuyla ilgili olarak iki sorum olacak. Daha önceden böyle bir karar alınmamış ve bana tebliğ edilmemişken sonradan alınan bu kararla ilgili bir yaptırım uygulanabilir mi? Klima hortumlarının daire içine alınması teknik olarak yanlıştır, buna rağmen yanlış olan bu uygulamanın yapılması istenebilir mi? Teşekkürler… Sayın Mehmet Bey sorunuza şoyle cevap vereyim.Eğer yönetim böyle bir karar almışşsa buna uymaktan başka çareniz yok.
Sayın Osman MİDİLLİ sizden bir konuda bilgi almak istiyorum. bir inşafirmasından daire almaya gittim. bana sitenin 2 bloktan oluştuğunu,yan blok’un mal sahibine ait olduğunu ve onun bu bilok la, bir ilgisi olmadığını söylediler. havuz, sauna, oyun alanı ve otoparkın, sadece iki biloğa ait oduğunu beyan ettiler. ve benda burdan bir daire aldım. daha sonda öğreniyorum ki, parselin bölünmediğini ve parsel üzerinde 3 bilok gözüküyor. şimdi bu parsel bölünemez mi? ayrıca, otopark olarak görünen yerin, belediyeye ait yeşil alan olduğunu öğrendim.satıcı firma zaten o yerin belediye başkanıymış.bu konuda yasal olarak ne yapabiliriz? site sakinleri olarak, bizi aydınlatacak olmanız dan dolayı şimdiden teşekkür ederim. Merhabalar 1.5 seene once bi daire aldım sıfır yeni bina şuan balkonumu kapatmak istiyorum ama bazı kişilerden yeni binalara biley yapmak yasak dıye duydum bırısı şikayet etse yıkılabilirmiş doğrumu balkonum gomme balkon dış cepheye zarar verecek bi durum olmayacak aslında eski toprak sahıbı sorun cıkarıyo dış gorunus acısından herkes cam balkon yapmayacak dıye bi kaç daire yapmak istıyo yapsak ceza alırmıyız acaba tesdkkur ederım
Esselamün aleyküm.
Sayın osman bey ben 2010 yılında karaman * 2 toki gurubundan daire aldım fakproplemi bitmiyor. başımıza proplemmi satın aldık bilmem.
şöyleki aylık 335 tl 15 yılda ödeyecektik fak her altı ayda bir artış oluyor. şimdi/3/2012 de 410 tl oldu bunu toplu ödeyim yarısınıda kalanı taksit yapayım dedim aldığımızda dairenin fiatı 61.500 tl idi iki yıl sona sordum ne kaldı diye 59.600 tl kalmış dediler. yani iki yılda 2000 tl ödemişiz üstü tüm faize gitmiş. ve her yıl memur maaşına endeks olarak binanın fiatı artıyormuş yıllık %5 zam ile artıştan bizim yatırdığımız para uçuyor aslında her yıl bina aşınmışlık payı olacağı yerde yükseliyor ve 15 yıl sona artış olmasa bile şu anki ödenenlele kalsa 113.000 tl varacak dediler. birde enfilasyon yüde elli oluverse bak sen o zaman neymişş.
Bu nasıl yardım oluyor peşin fiatı ihalede 35.400 tl idi 15 yıl vadeli alınca 61.500 çıktıda fakyıl sonunda 59.000 tl oluyor yılbaşını atlayınca 61.500 tl oluyor.
———————
birde sorunumuz şu 22 bloku 1 yönetici yönetiyor her blok 10 katlı 40 kişiye ait fakher site ayrı karar alamıyor çünki yönetici tek , önceki yönetici tv anten sistemi yaptırdı hane başı 65 tl fakiyi olayınca çoğu parayı vermedi ve bizim adımıza guya sözleşme yapmış ödemeyenleri uydu anten takan firma her şahsı icrya verdi faizi ile 90 tl, avkiçin 90 tl, masraflar için 45 tl toplam 220 tl cıvarı haciz ettiriyor. yeni olan bu yönetimde biz karışmayız deyip kalıyor fakdün tüm 880 haneye mesaj göndermiş haziranda evlere doğalgaz alınacak sizin adınıza sözleşme yapacağız merkezi ısı kömürle olacak duyrulur diyor. tokinin bu blokları doğalgaz tessatı döşeli fakben almak istemiyorum. zaten tüp gaz kullanıyorum ve telefon ettim benim adıma sözleşme yapmayın kabul etmiyorum dedim tüm site kabul ettikten sonra senin istememen fark etmez dedi yahu benim evimdeki yakacağım ocağa elektriğe kim karışır bu nasıl sistem.
tamam merkezii ısıtıcı sisteme temizliğe tüm katılıyoruzda eve illa doğalgaz almak mejburiyetindemiyiz.
eski yönetim uydu anteni diye milleti dolandırdı şimdide bu yönetici illa benim sözleşme yaptığım adamlar doğal gaz bağlayacaklar diyor sizde katılım payı vereceksiniz bağlatacaksınız diyorlar.
ne yapacağız şu kanunları ayrıntılı yazında anlıyalım. TOKİ milletin başına bu gidişle bela olacak herhalde bizler huzur ararken huzursuzluğa itiliyoruz gibime geliyor.
1970 yılından beri esnafım böyle dolandırıcılığa raslamadım amma yeni bulduk herhalde ???? önceki TOKİ,de 18 blok var orada her blok yöneticisini seçti 4 bloktanda bir sorumlu başkan seçti soruyorum adamların işlemi çok güzel fakbizim 22 blok bir başkandan olunca 500&dolar kömür yerine 400& dolarlık kömür alıyorlar yani bir fırıldak çevriliyor adamlar demekki boşuna başkanlık kavgası yapmıyorlar menfadünyası. şimdiden çok çok teşekkür ederim hürmetler ve saygılarımla. meilime,de atarsanız memnun olurum.
Selamün aleyküm osman bey önceki yazımı çok uzun yazdım inşallah cevap yazarsınızda benim gibi madur olanları aydınlatırsınız amma kısa ve öz olsun.
kömürle merkezi ısıtılan yerlerde doğalgaz almak mejburmudur benim vanam kapalı kalsın saatfalan istemiyorum. illa yönetiçiler para kazanacak daire başı gazı takan firmadan opsiyon , bağış alacakdiye kanunmu var.
teşekkür ederim iyi geceler.
Sayın Osman bey: Öncelikle değerli bilgilerinizi bizimle paylaştığınız için Çok Teşekkür ediyorum. osman bey şimdide 22 blok adına yönecimiz ocakta kullanmak üzere doğal gaz anlaşması yapmışdaa ve bu güne kadar toplu 435 kişi tamam ben razıyım diye imzalamışda imza yapmıyanların hemen gelipt imza atılmasını istiyorlar cep telefonlarına masaj atmışlar.
toki zaten yaparken tüm blokların ana hatlarını döşemişler bir masrafıda yok. sadece dileyen dairesine doğal gaz alacaksa o masrafı olacak.
amma anten işinde olduğu gibi doğal gazdada cebini doldurmak için bir dümen yapıyor. bu işe yönetim nasıl karışır benim yakacağıma yahu ben tüp kullanacam ne iştir bu toki işleri başımıza balamı ve herhalde bela satın almışıyız hayırlısı ya acele cevap yazarsanız iyi olacak haziranda işe başlıyacaklar acele cevap verirseniz seviniriz. yoksa satacam hissemi böyle neyidiği belirsiz adamlarla uğraşmaktan bıktık kardaş.
Selamün aleyküm osman bey önceki yazımı çok uzun yazdım inşallah cevap yazarsınızda benim gibi madur olanları aydınlatırsınız amma kısa ve öz olsun.
kömürle merkezi ısıtılan yerlerde doğalgaz almak mejburmudur benim vanam kapalı kalsın saatfalan istemiyorum. illa yönetiçiler para kazanacak daire başı gazı takan firmadan opsiyon , bağış alacakdiye kanunmu var.
teşekkür ederim iyi geceler. Sayın MEHMET SOYASLAN
Doğalgaz kapınıza gelmişse doğalgazı kullanmak daha sağlıklı olur.Doğalgaz borularının binaya ve bina içinde devam etmesi gerekir.Doğalgaz daire kapısının önüne kadar gelmek zorunda olup,daire içine alınıp alınmaması ve satakılıp takılmayacağına siz karar verebilirsiniz.Saygılarımla.
Sayın Mehmet Bey sorunuza şoyle cevap vereyim.Eğer yönetim böyle bir karar almışşsa buna uymaktan başka çareniz yok.
1 eski yönetici binanın doğalgazlı olmasından dolayı bodrumda bulunan kömürlüklerin kapılarını tuğlayla kapattırıp sıvattırmış fakkarar defterini yanlız kendisi imzalamış bu yasalmı dayre sahibi binada oturmadığı halde orası kendi mülkü oldğunu cünkü tapuda her dayrenin bir kömürlüğü var başka yerde oturmasınarağmen orayı kullanacağını söyluyor böyle bir hakı varmı yani orayı kullana bilirmi
2 yönetim toplantısı yaptık yarıda kaldı. yeniden cağrı yapıp yeni yönetim pilanı cıkartabilirmiyiz
Yarıda kalan yönetim pilanının geçerlliği varmı
slm lar ben evimin pvc lerini degiştirmek istiyorum deiştirecegim pencerelerimin modelleri farklı renk aynı bir sorun olurmu cevap yazarsanız sevinirim
slm osman bey
ben öncedende yazmış oldugum yazıma cevap alamadım çok acil lütfen sorunuma çare bulun osman bey ben evimin pvc lerini degiştirecegim eski pvclerim rezaletti şimdi begendiklerim model olarak farklı renkleri aynı olmasına ragmen sorun yaşarmıyım (eski pvl lerim dört pencereli ise şimdiki yaptıracaklarım iki pencereli gibi )bu konuda aydınlatırsanız sevinirim mail adresimide yazdım şimdiden sgl teşekkürler sizin cevabınızı bekliyorum